dc.description.abstract |
Zagadnieniem opisywanym w niniejszej pracy jest polityka kredytowa przedsiębiorstwa. Zgodnie z definicją polityka kredytowa rozumiana jest jako zarządzanie należnościami z tytułu dostaw i usług, które polega na dokonywaniu wyboru pomiędzy dwoma zadaniami mającymi nawzajem wykluczające się cele, tj: a) zwiększenie należności; b)zwiększenie środków pieniężnych. Często zapomina się jak wielkie znaczenie odgrywa polityka kredytowa nie tylko w zarządzaniu finansowym. Jest ona odzwierciedleniem i wizytówką firmy. Jej parametry, specyficzne dla określonego podmiotu gospodarczego, sprawiają, iż dana firma jest postrzegana jako konkurencyjna i atrakcyjna dla odbiorców bądź też jako stosująca restrykcyjną politykę kredytową, która uznawana jest za przeszkodę w prowadzeniu wspólnych interesów. Wszystkie czynniki wymienione powyżej spowodowały, iż parametry polityki kredytowej stały się jednym z elementów marketingu. |
pl |