dc.description.abstract |
Organizacja składająca się z różnych osobowości, zespołów, komórek posiada swoistą niewidoczną właściwość- pewną specyfikę, charakter czy styl funkcjonowania, który wpływa na wewnętrzne działanie firmy i sposób jej kontaktu z otoczeniem. Właściwość tę można nazwać wizytówką firmy, odróżniającą ją od innych organizacji funkcjonujących na rynku. Chcąc zrozumieć istotę działania organizacji należy pominąć strategie, struktury i procedury, regulaminy, osiągnięcia techniki i technologii, a skupić się przede wszystkim na świecie kultury organizacyjnej. Wiedza o kulturze danej firmy, o panującym w niej klimacie, o tym, jak pracownicy oceniają samych siebie, firmę i jej przyszłość na rynku pozwala z dużym wyprzedzeniem przewidzieć jej efektywność oraz źródła sukcesów i porażek. Niniejsza praca przedstawia zjawisko kultury organizacyjnej, przedstawiając najistotniejsze zagadnienia związane z klimatem organizacji. Wyjaśnia pojęcie i funkcje kultury, ukazuje wszystkie jej typy. Ponadto tłumaczy znaczenie wpływu misji firmy na kreowanie kultury, narzędzia wykorzystywane przy kształtowaniu jak i zmianie kultury organizacyjnej. Dwa ostatnie rozdziały dotyczą firmy Sheraton Warsaw Hotel & Towers, jednego z najbardziej luksusowych hoteli klasy buisness w Polsce. Hotel ten posiada swoistą kulturę organizacyjną, stanowiącą podstawę całej działalności firmy. |
pl |