Szkolenie i doskonalenie pracowników jako jedna z głównych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Malczak, Jan
dc.contributor.author Serafin Agnieszka
dc.date.accessioned 2014-01-27T14:54:30Z
dc.date.available 2014-01-27T14:54:30Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4854
dc.description.abstract W dzisiejszych czasach główną przewagą konkurencyjną przedsiębiorstw są tworzący je ludzie. To właśnie ich nastawienie do wykonywanej pracy oraz ich kompetencje są źródłem sukcesu dzisiejszych przedsiębiorstw. Dlatego też przedsiębiorstwa zaczęły przywiązywać dużą wagę do kształcenia i rozwoju personelu, pod pojęciem którym rozumiemy proces uzupełniania przez pracowników wiedzy niezbędnej do prawidłowego wykonywania zadań na aktualnym stanowisku pracy oraz stwarzanie możliwości dodatkowego rozwoju wiedzy, umiejętności i kompetencji pod kątem awansu, przesunięcia lub zmiany organizacyjnej. Kształcenie i rozwój sprzyja poszerzeniu horyzontów pracownika, rozwijaniu cech osobowości, takich jak innowacyjność i przedsiębiorczość, a także zaspokojeniu potrzeby samorealizacji pracownika. Każdy z nas na pewno zdaje sobie sprawę, że ciągłe powiększanie naszej wiedzy pomaga nam nie tylko radzić sobie lepiej w pracy, ale i również radzić sobie z niepokojem czy też niechęcią, co może być spowodowane choćby nawet postawieniem nam nowych wymagań czy obowiązków w pracy. Jeżeli chodzi o potrzebę szkolenia nowych lub świeżo awansowanych pracowników to jest ona oczywista, gdyż muszą oni nabrać czy też nauczyć się nowych umiejętności, które będą im niezbędne, aby dobrze wykonywać swoją pracę w przyszłości. Programami szkolenia objęta jest nie tylko kadra kierownicza. Pracownicy szeregowi szkoleni są przeważnie w zakresie umiejętności technicznych (sprawność manualna, sprawność w stosowaniu technik wykonawczych, organizatorskich itd.). Kierownicy w procesie szkolenia uzyskują pomoc w rozwijaniu swoich umiejętności, głównie koncepcyjnych i interpersonalnych, które wymagane będą w przyszłej pracy. ” Niniejsza praca ma na celu przedstawienie etapów związanych z właściwym przeprowadzeniem szkolenia: od identyfikacji i analizy potrzeby szkolenia, poprzez różnego rodzaju metody i techniki szkolenia pracowników w miejscu pracy i poza pracą, aż do korzyści płynących ze szkolenia zasobów ludzkich oraz pokazania jak się mierzy efektywność szkoleń. Również zadaniem tejże pracy jest ukazanie miejsca, jakie zajmuje podnoszenie kwalifikacji pracowników w firmie „Wiśniowski” w Nowym Sączu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject szkolenie pracowników pl
dc.subject analiza potrzeb szkoleniowych pl
dc.subject metody szkolenia pl
dc.subject ocena efektywności szkoleń pl
dc.subject podnoszenie kwalifikacji pracowników pl
dc.title Szkolenie i doskonalenie pracowników jako jedna z głównych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info