Szczawnica jako produkt turystyczny

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Reśko, Dariusz
dc.contributor.author Zbozień, Dorota
dc.date.accessioned 2014-01-29T10:50:07Z
dc.date.available 2014-01-29T10:50:07Z
dc.date.issued 2012-03-29 13:50:04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4947
dc.description.abstract Celem pracy było przedstawienie produktu turystycznego Szczawnicy. Hipoteza badawcza zakładała iż, Szczawnica jest idealnym miejscem odpoczynku fizycznego jak i psychicznego ze względów na swoje walory klimatyczne oraz krajobrazowe. Duża część pracy została poświęcona zobrazowaniu Szczawnicy, miejscowości w której można aktywnie wypocząć oraz „podreperować” swój stan zdrowia. W pierwszym rozdziale została przedstawiona definicja produktu turystycznego, rodzaje oraz jego struktura. Drugi rozdział został poświęcony scharakteryzowaniu pojęcia uzdrowisko. Przedstawiona została w tym rozdziale klasyfikacja, lokalizacja oraz funkcje uzdrowisk. Opisane zostały także ramy prawne jakie musi spełniać miejscowość aby była statutowo uznana jako uzdrowisko. Następny rozdział został poświęcony charakterystyce ogólnej Szczawnicy. Zostały w nim przedstawione takie informacje jak: położenie geograficzne, walory klimatyczne, atrakcje oraz zabytki. Przedostatni czwarty rozdział pracy prezentuje to, co Szczawnica ma do zaoferowania turystom. Opisano hotele, restauracje oraz sanatoria. Piąty rozdział daje odpowiedzi na takie pytania jak: „Czy turystyka uzdrowiskowa stanowi przewagę w wyborze Szczawnicy jako punktu regeneracji organizmu potencjalnego turysty?”, „Jakie czynniki mogą spowodować rozwój gospodarki Szczawnicy?”, „Jakie są główne walory turystyczne Szczawnicy”. Aby odpowiedzieć na te pytania został przeprowadzony kwestionariusz ankietowy wśród turystów oraz mieszkańców Szczawnicy. Praca powstała na podstawie studiów literatury przedmiotu, analizie materiałów źródłowych, stron internetowych, ustawy o lecznictwie uzdrowiskowym, danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica. Podsumowując, Szczawnica jest modelowym przykładem produktu turystycznego. Posiada ona atrakcje nie tylko dla ludzi starszych (uzdrowiska, sanatoria) ale także dla młodych. Jest idealnym miejscem na weekendowy wypoczynek w gronie rodzinnym jak i dłuższy pobyt w celu poprawy zdrowia. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject produkt turystyczny pl
dc.subject uzdrowiska pl
dc.subject baza turystyczna pl
dc.subject atrakcyjność turystyczna pl
dc.title Szczawnica jako produkt turystyczny pl
dc.title.alternative Szczawnica as a the tourist product pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-28T10:02:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info