Wpływ strategicznych decyzji na cenę akcji

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Capiński, Marek
dc.contributor.author Sobczyk Artur
dc.date.accessioned 2014-01-29T21:39:17Z
dc.date.available 2014-01-29T21:39:17Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4965
dc.description.abstract Wiele polskich przedsiębiorstw, z różnych powodów pragnie by ich akcje były notowane na giełdzie. Zdecydowana większość widzi w takim posunięciu, kolejny krok na drodze rozwoju firmy oraz dobry sposób na pozyskanie środków na rozwój i realizację nowych inwestycji. Powszechnie przyjmuje się, że spółki giełdowe, to spółki o większym prestiżu, co powoduje wzrost ich wiarygodności, a tym samym ułatwia m.in. poszerzenie grona klientów, dostęp do kredytów. Upublicznienie spółki wiąże się również z kosztami wejścia i pozostawania na giełdzie. Kierownictwo musi mieć też świadomość ryzyka, ujawnienia części informacji o kondycji i bieżących wynikach finansowych spółki. Jednak czy fakt wejścia na giełdę oznacza, że o wartości przedsiębiorstwa ma decydować kurs jego akcji, czy tak jak wcześniej zdolność do generowania dodatnich przepływów gotówkowych. Pojawia się, więc pytanie skoro o wartości spółki ma decydować kurs jej akcji, to czy wynika on tylko z kondycji finansowej przedsiębiorstwa, czy też są inne czynniki, które determinują jego wartość. Wejście na giełdę papierów wartościowych oznacza, wejście na nowy rynek, który rządzi się swoimi prawami i różni się od dotychczasowego otoczenia spółki. Problemem poruszanym w tej pracy jest, rola wpływu decyzji strategicznych, dokonywanych w spółkach giełdowych na cenę akcji tych spółek. Głównym zagadnieniem, jest rola sygnałów, jakie spółka wysyła do potencjalnych inwestorów, publikując komunikaty giełdowe dotyczące planowanych decyzji strategicznych. Autor w odniesieniu do badań amerykańskiego profesora J. Randall Woolridge, dotyczących wpływu informacji płynących ze spółek na cenę ich akcji, przeprowadzi analogiczne badanie na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie. W kontekście oceny i analizy, przez rynki kapitałowe informacji płynących ze spółek i wpływu na kurs ich akcji pojawi się problem efektywności rynków kapitałowych. Na podstawie przeprowadzonych badań dotyczących kursów akcji 20 polskich spółek, podejmiemy próbę oceny efektywności polskiego rynku giełdowego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject rynek kapitałowy pl
dc.subject akcja pl
dc.subject wartość akcji pl
dc.subject inwestycje w akcje pl
dc.subject efektywność rynku akcji pl
dc.title Wpływ strategicznych decyzji na cenę akcji pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info