Perswazja i manipulacja w mediach

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Latacz, Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-01-31T09:51:47Z
dc.date.available 2014-01-31T09:51:47Z
dc.date.issued 2013-12-20 11:30:39
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5041
dc.description.abstract Perswazja i manipulacja w mediach służą jako przyczynek do uzyskania przez nadawców komunikatów określonej, wcześniej założonej reakcji ich odbiorców. Niniejsza praca ma na celu zwrócenie uwagi na wykorzystywane w tym celu narzędzia oraz ukazanie, iż są one widoczne dla odbiorców, akceptowane przez nich, a uświadamiane dopiero przy głębszej refleksji. Aby dokonać identyfikacji opinii i postaw oraz zachowań społecznych związanych z wybranymi technikami komunikacji perswazyjnej i manipulacyjnej w mediach, przeprowadzone zostało badanie bezpośrednie. Uzyskano dzięki niemu informacje, iż: odbiorcy mediów posiadają swoje ulubione programy telewizyjne, oglądają telewizje tematyczne, dokonują zakupów ze względu na reklamę lub lokowanie produktu, marzą o dobrach dla nich niedostępnych, często wykorzystują porady prezentowane w mediach, reagują emocjonalnie na niektóre przekazy, uznają bardzo duży wpływ mediów na nadawane komunikaty, ich wydźwięk i charakter. Media odgrywają dla badanych osób funkcję informacyjną, jak również rozrywkową, co oznacza, że są to dwie sfery, w obrębie których nacechowane perswazyjnie i manipulacyjnie komunikaty zdają rezultat. pl
dc.description.abstract To get a specific reaction of the media audience, they use persuasion and manipulation. I want to describe the ways to get this effect and show how do media do it. There was a studies made to identify society opinions and attitudes associated with the selected communication techniques. They show that: people have they own favorite programs, they do watch thematic channels, they buy because of advertisings or product placement, they dream about unattainable things, they often use advices which they can find in medias, they have emotional reactions for some matters present in TV and they know that media use persuasions and manipulations (but they can see it, only when they are thinking about it hardly). Most important media functions are information and entertainment, so this is the most important place, where media can use persuasions and manipulations pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject perswazja pl
dc.subject manipulacja pl
dc.subject wpływ pl
dc.subject media pl
dc.subject reklama pl
dc.subject lokowanie produktu pl
dc.subject komunikat pl
dc.subject persuasion pl
dc.subject manipulation pl
dc.subject influence pl
dc.subject media pl
dc.subject advertising pl
dc.subject product placement pl
dc.subject przekaz pl
dc.subject message pl
dc.title Perswazja i manipulacja w mediach pl
dc.title.alternative Persuasion and manipulation in medias pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-30T14:49:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info