Koncepcja i wdrażanie Strategicznej Karty Wyników

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Flasiński, Mariusz
dc.contributor.author Krawczyk Sylwester
dc.date.accessioned 2014-01-31T09:54:09Z
dc.date.available 2014-01-31T09:54:09Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5042
dc.description.abstract W obecnej wysoko konkurencyjnej rzeczywistości gospodarczej, coraz większego znaczenia nabierają czynniki dotychczas lekceważone przez wiele firm. Firmy konkurują na coraz to nowych obszarach poszukując narzędzi zapewniających uzyskanie przewagi. Wzmagający się wyścig w walce konkurencyjnej ma na celu już nie tylko nadążanie za zmianami zachodzącymi w otoczeniu, ale również ich przewidywanie i wyprzedzanie. Kluczem do sukcesu jest wypracowanie przez przedsiębiorstwo spójnej koncepcji obecnych i przyszłych działań. Kategorią ukierunkowującą działalność firmy jest misja, strategia i powiązany z nimi zestaw konkretnych celów.Jednak samo sformułowanie strategii, czy celów nie gwarantuje sukcesu. Konieczny jest dobry system pomiaru i zarządzania ich realizacją – system, który pomoże dokumentować, komunikować i mierzyć realizację strategii. Aby nadać wspólny kierunek działaniom wszystkich jednostek organizacyjnych i sprawić, by wszyscy pracownicy robili to, co jest optymalne dla całej firmy, wiele przedsiębiorstw decyduje się na wykorzystanie koncepcji Strategicznej Karty Wyników. Metoda opracowana na początku lat 90 przez Roberta Kaplana i Davida Nortona zdobyła ogromną popularność i jest dziś stosowana przez największe i wiodące w świecie firmy takie jak np. Hewlett Packard, DuPont, AMD czy Apple Computer. Strategiczna Karta Wyników odchodzi od przestarzałych systemów mierzenia efektywności, opartych jedynie na miernikach finansowych. Obejmuje także inne perspektywy działalności firmy: klienta, procesów wewnętrznych i rozwoju. Bo przecież dla uzyskania znakomitych wyników finansowych konieczne jest zauważenie i zaspokojenie potrzeb klienta. Aby można to było osiągnąć niezbędne są w przedsiębiorstwie efektywne procesy wewnętrzne, gwarantujące na przykład wysoką jakość. Nie można także zapominać o konieczności ciągłego rozwoju i doskonalenia organizacji. Dlatego właśnie tak ważnym elementem koncepcji Nortona i Kaplana jest powiązanie wszystkich perspektyw działalności organizacji. Najistotniejszą zaletą Strategicznej Karty Wyników jest jednak to, że umożliwia ona dokładny opis, i co ważniejsze skuteczne wdrożenie strategii. Kładzie nacisk na długofalowe cele strategiczne pozwalające realizować organizacji jej misję. Jednocześnie pokazuje jak na tą strategię wpływają zadania operacyjne i taktyczne oraz bieżące budżetowanie. Karta wyników podkreśla również aspekt motywowania pracowników. Dzięki systemowi powiązanych ze sobą mierników umożliwia nawet pracownikom znajdującym się najniżej w hierarchii organizacji, zauważenie jak ich praca wpływa na realizowanie założeń strategicznych przedsiębiorstwa. Ma to bardzo pozytywny wpływ na satysfakcję i wydajność zarówno kadry menedżerskiej jak i pracowników wykonawczych. Autor niniejszej pracy opisuje procesu zarządzania strategicznego oraz najczęściej spotykanych strategii. Następnie przedstawia założenia koncepcji Strategicznej Karty Wyników, pod kątem jej poszczególnych perspektyw. Zapoznaje, w jaki sposób powinno wdrażać się strategię opartą na karcie wyników. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject wdrażanie strategii pl
dc.subject metody analizy strategicznej pl
dc.subject analiza TOWS/SWOT pl
dc.subject Strategiczna Karta Wyników pl
dc.title Koncepcja i wdrażanie Strategicznej Karty Wyników pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info