Wpływ reklamy telewizyjnej na dzieci klas 1-3 szkoły podstawowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Dzido, Ilona
dc.date.accessioned 2014-01-31T15:31:03Z
dc.date.available 2014-01-31T15:31:03Z
dc.date.issued 2012-03-01 16:53:46
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5068
dc.description.abstract Reklama jest niezastąpioną formą w działaniach marketingowych, to właśnie dzięki niej konsumenci są w stanie ukierunkować swój wybór na dany produkt. Niniejsza praca przedstawia w jaki sposób postrzegana jest reklama przez dzieci szkół podstawowych z klas 1-3. Informacje do tej pracy zebrane zostały z ankiet przeprowadzonych wśród uczniów z szkół podstawowych w Szczepanowie oraz w Mokrzyskach. Psychologia zawarta w reklamach jest prowokacją, która ma na celu wymuszenie określonego zachowania, reakcji bądź działań przez osoby trzecie, często agresywnych i nagłych, co czasami nie jest zgodne z ideologiami lub obranymi przez daną osobę zasadami. Dzieci stanowią znaczny odsetek widowni reklam, szczególnie telewizyjnych. Mają one duże znaczenie dla reklamodawców. Jednocześnie reklamy mają na dzieci duży wpływ i to wielostronnie. Wyrabiają u nich chęć posiadania jakiegoś produktu oraz potrzeby jakich nie są świadomi. Reklama nadaje wiele znaczeń emocjonalnych. pl
dc.description.abstract The advertising is an irreplaceable form in marketing actions. Thanks to the advertising customers are able to orient their choices in order to select a given product. The present study shows how the advertising is perceived by the children in the first, second and third forms of a primary school. The information used in this study has been obtained from opinion polls. Children from primary schools in Szczepanów and Mokrzyska have been surveyed. Psychology contained in commercials and advertisements is a provocation, whose main purpose is to enforce a specific behaviour, reaction or actions by a third party. They are often aggressive and sudden and it is sometimes not in accord with ideology or principles chosen by a given person. Children account a high percentage of commercial viewers. Publicity agents attach a big importance to them. The advertising has a big, multilateral influence on children, simultaneously. They form at them a desire to posses of some products or needs, which they are not aware of. The advertising gives many emotional meanings. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject psychologia pl
dc.subject dziecko pl
dc.subject odbiorca pl
dc.subject advertising pl
dc.subject psychology pl
dc.subject child pl
dc.subject buyer pl
dc.title Wpływ reklamy telewizyjnej na dzieci klas 1-3 szkoły podstawowej pl
dc.title.alternative The influence of the commercial for children in the first, second and third forms of a primary school pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-01-31T14:32:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info