Abstract:
Funkcja, jaką spełnia Okresowa Ocena Pracowników, to przede wszystkim wsparcie pracodawców w zarządzaniu podległymi im pracownikami. Zapewnia ona systematyczne zbieranie i analizę danych dotyczących realizacji zadań, potencjału i preferencji rozwojowych pracownika, a więc ułatwia motywowanie pracowników, podejmowanie decyzji personalnych, udzielanie informacji zwrotnej oraz planowanie z podwładnym jego potencjalnej ścieżki kariery. Celem niniejszej pracy jest analiza roli systemu ocen pracowniczych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie Banku BPH S.A. Przedstawiono historię powstania i rozwinięcie pojęcia zarządzania zasobami ludzkimi, oceny pracowniczej, procesu oceniania oraz form ocen wykorzystywanych w procesach oceniania. Omówiono proces oceniania, jego istotę, kryteria, metody, techniki oraz cele i korzyści wynikające z oceny pracowniczej. Przedstawiono przykładowy proces oceny pracowników na przykładzie Banku BPH S.A. oraz badania własne przeprowadzone za pomocą ankiety.