Wycena przedsiębiorstwa na przykładzie T.C. Dębica S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Kubacki Adam
dc.date.accessioned 2014-02-02T21:02:15Z
dc.date.available 2014-02-02T21:02:15Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5169
dc.description.abstract Problematyka wyceny przedsiębiorstw staje się coraz częściej przedmiotem zainteresowania przedsiębiorców, gdyż jej znajomość umożliwia przeprowadzanie wielu złożonych operacji rynkowych, do których możemy zaliczyć: podziały oraz łączenia się firm, likwidacje, kupno bądź sprzedaż itp. W dzisiejszych czasach gospodarki rynkowej, przedsiębiorstwa biorą udział w procesach kształtujących rozwój danej firmy oraz całego rynku, dlatego uważam, że tak ważna jest dokładna wycena, która umożliwia w sposób efektywny przeprowadzenie zmian. Na początku pierwszego rozdziału autor przedstawia cele, dla których przedsiębiorcy uważają za stosowne przeprowadzanie wyceny, dlaczego decydują się na kosztowe analizy i obliczenia. W kolejnej części pracy autor opisuję trzy metody wyceny przedsiębiorstw. Pierwszą z nich jest metoda porównań rynkowych, która pokazuje stosunek wartości firmy do wybranej zmiennej ekonomicznej, oraz wykorzystuje m.in. giełdowe notowania akcji. Druga metoda, to metoda majątkowa, opiera się ona na elementach materialnych, historycznie najstarsza koncepcja wyceny podmiotów gospodarczych, przyjmuje majątek za podstawę określenia wartości. Stąd wartość przedsiębiorstw, będąca wynikiem tej wyceny jest nazywana wartością majątkową. Ostatnia metoda, którą autor wskazuje to metoda dochodowa, głównym jej elementem jest ocena zdolności do generowania przez poszczególne przedsiębiorstwa korzyści finansowych. Jej zadaniem jest określenie wielkości strumieni dochodów, jakie wyceniane jednostki są zdolne wygenerować w przyszłości. Na koniec zostały przedstawione ogólne podsumowanie i najważniejsze wskazówki przy wycenie przedsiębiorstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject wartość przedsiębiorstwa pl
dc.subject wycena przedsiębiorstwa pl
dc.subject metody wyceny przedsiębiorstw pl
dc.subject metody majątkowe pl
dc.subject metody dochodowe pl
dc.subject niedoszacowanie wartości przedsiębiorstwa pl
dc.subject firma T.C. Dębica S.A. pl
dc.title Wycena przedsiębiorstwa na przykładzie T.C. Dębica S.A. pl
dc.title.alternative An example of company evaluation based on T.C. Dębica S.A. en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info