dc.contributor.advisor |
Gancarczyk, Jacek |
|
dc.contributor.author |
Leśniak, Anita |
|
dc.date.accessioned |
2014-02-04T06:47:26Z |
|
dc.date.available |
2014-02-04T06:47:26Z |
|
dc.date.issued |
2012-02-21 12:45:57 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/5250 |
|
dc.description.abstract |
W pracy podjęto próbę określenia w jaki sposób zjawisko internacjonalizacji firmy wpływa na jej rozwój oraz na rozwój gospodarczy kraju. Przeprowadzone badania dla firmy Bruno-trans potwierdziły hipotezę, iż w dobie globalizacji, aby skutecznie działać i konkurować na rynku usług transportowych oraz handlu niezbędne jest prowadzenie działalności o charakterze międzynarodowym. Badany podmiot wykorzystał związki relacyjne i transfer wiedzy z doświadczenia męża właścicielki, przez co firma tak dobrze wykształciła swój potencjał importowy i eksportowy w sferze informacyjnej. Firma Bruno-trans jest małym i prostym podmiotem powstałym w Nowym Sączu, zarządzanym przez jednego człowieka. Strategia przedsiębiorstwa polega na nastawieniu się na szybki rozwój oraz wzrost zysku. Obecnie firma ma wypracowaną pozycje na rynku oraz czerpie korzyści z osiągniętego poziomu wzrostu. |
pl |
dc.description.abstract |
In the dissertation attempt to determine how the internationalization of a company influence for its development and economic development of the country. The research for the company Bruno-trans confirmed the hypothesis that in the era of globalization, to effectively operate and compete in the market of transport services and trade, it is necessary to operate in international character. Bruno-trans company used entity relational and transfer of knowledge from the experience of the husband of the owner, which has so well used its import and export potential in the sphere of information. Bruno-trans company is a small and simple firm established in Nowy Sacz, managed by one man. The strategy of company based on fast development and increase of profit. Actually company has strong market position and receives benefits from high level of growth. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
internacjonalizacja |
pl |
dc.subject |
transport |
pl |
dc.subject |
MSP |
pl |
dc.subject |
gospodarka |
pl |
dc.subject |
przedsiębiorstwo |
pl |
dc.subject |
internationalization |
pl |
dc.subject |
SMEs |
pl |
dc.subject |
economy |
pl |
dc.subject |
enterprise |
pl |
dc.title |
Internacjonalizacja firmy sektora MSP jako szansa jej rozwoju na przykładzie spółki Bruno-Trans |
pl |
dc.title.alternative |
Internationalization SMEs sector firm as a opportunity for its development based on the example Bruno-Trans company |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-02-03T14:38:34Z |
|