Praktyka działalności marketingowej podmiotów medycznych w sektorze sanatoryjnym na przykładzie 20 Wojskowego Szpitala Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dołhasz, Magdalena
dc.contributor.author Pociecha Violetta
dc.date.accessioned 2014-02-05T00:10:38Z
dc.date.available 2014-02-05T00:10:38Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5276
dc.description.abstract Narodziny wolnego rynku zmusiły placówki medyczne do zabiegania o klienta. Usługa medyczna stała się towarem, który należy dobrze sprzedać. W realiach polskiego rynku zdrowotnego, jak i w każdym innym systemie opieki zdrowotnej bezkompromisowe, czysto marketingowe podejście do relacji: usługa-odpowiednia zapłata nie jest całkowicie możliwe, przechodząc w dylemat natury moralnej. Ten rodzaj „produktu” jest trudniejszy do określenia, a w placówkach zdrowotnych nawet trochę kontrowersyjny. Z powyższych powodów marketing usług, a zwłaszcza usług zdrowotnych choć podobny do marketingu firm – producentów wyrobów materialnych, jest trudniejszy do stosowania a ponadto obarczony pewnymi wartościami moralnymi, które należy respektować w stopniu narzuconym przez system wartości wyznawany w otoczeniu. W obecnej sytuacji prawnej głównym klientem zakładów opieki zdrowotnej jest Narodowy Fundusz Zdrowia, wykupujący w imieniu swoich ubezpieczonych pakiety usług zdrowotnych. Natomiast pozostałą grupę klientów stanowią goście przyjeżdżający na turnusy pełnopłatne. Zaznaczyć należy, iż oczekiwania klientów ośrodków sanatoryjnych skupiają się przede wszystkim na cenie, jakości i liczbie możliwych do zaoferowania usług zdrowotnych, przy czym każdy klient kładzie nacisk na inny z tych elementów. Pojedynczego pacjenta najbardziej interesuje jakość i miejsce oferowanej usługi, z punktu wiedzenia NFZ zaś najbardziej liczy się cena i liczba możliwych do zakupienia usług za określoną ilość środków finansowych. Niniejsza praca ma na celu charakterystykę praktyk działalności marketingowych podmiotów medycznych w sektorze sanatoryjnym na przykładzie 20 Wojskowego Szpitala Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnego w Krynicy-Zdroju. Podjęto więc wysiłek aby przybliżyć istotę tych działań zarówno pod kątem promocji, jak i polityki marketingowej oraz zapotrzebowania na nowe produkty. Dokonano szczegółowej analizy stosowanych instrumentów marketingowych w celu pozyskiwania obecnych i potencjonalnych klientów. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing pl
dc.subject rynek usług pl
dc.subject rynek usług medycznych pl
dc.subject strategie marketingowe pl
dc.subject uzdrowisko medyczne pl
dc.subject źródła finansowania lecznictwa uzdrowiskowego pl
dc.title Praktyka działalności marketingowej podmiotów medycznych w sektorze sanatoryjnym na przykładzie 20 Wojskowego Szpitala Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnego pl
dc.title.alternative The practice of marketing activity of medical units in the sanatorium sector based on the case of 20 military Hospital “Uzdrowiskowo-rehabilitacyjnego” en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info