Rekrutacja i selekcja w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa McDonald's Polska Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pocztowski, Aleksy
dc.contributor.author Plata, Anna
dc.date.accessioned 2014-02-06T11:25:50Z
dc.date.available 2014-02-06T11:25:50Z
dc.date.issued 2013-06-24 13:47:12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5327
dc.description.abstract Przedmiotem niniejszej pracy było dokonanie analizy rekrutacji i selekcji w restauracji McDonald's Polska Sp. z o.o. Celem badania ankietowego było uzyskanie wiedzy na temat procesu rekrutacji i selekcji personelu jako jednej z podstawowych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi. Badaniu poddani zostali pełnoletni, indywidualni pracownicy, osoby ubiegające się o stanowisko w restauracji, jak i klienci McDonald's w Nowym Sączu. Zastosowano metodę ankiety, a pytania dotyczyły subiektywnych opinii na temat rekrutacji, selekcji i własnych spostrzeżeń dotyczących metody doboru pracowników. Z przeprowadzonego badania wnioskujemy, że rekrutacja i selekcja w znacznym stopniu zaspokaja potrzeby Firmy, jak również prywatne spostrzeżenia pracowników. Kwestionariusz ankiety, w oparciu o który przeprowadzono analizę wypowiedzi respondentów, stanowił podstawę do ustalenia czy Firma McDonald's posiada w pełni rozwinięty i zadowalający proces rekrutacji i selekcji oraz jak na ten proces zapatrują się potencjalni pracownicy i osoby pracujący już we Firmie. Z weryfikacji danych wynika, że znaczna część ankietowanych o rekrutacji dowiaduje się drogą elektroniczną, poprzez portale internetowe. Znaczna część aplikuje drogą mailową, korespondencja listowna odchodzi do historii. Rozmowa kwalifikacyjna jest metodą selekcji, z którą mają styczność ankietowani. Rozmowa kwalifikacyjna przez Internet (dzięki wideo transmisji) jest nowoczesną metodą, na którą z chęcią zgodziliby się ankietowani. O aplikacji na dane stanowisko niezmiennie decyduje stawka wynagrodzenia oraz świadczenia socjalne. pl
dc.description.abstract The aim of this thesis was to analyze recruitment and selection in a restaurant McDonald's Polska Sp. z o.o. The aim of the survey was to gain knowledge about the recruitment process and personnel selection as one of the basic functions of human resources management. Study subjects were adult, individual employees applicants for the position in the restaurant and customers of McDonald's in Nowy Sacz. The method of survey was inquiry, and questions related to subjective opinions on the recruitment, selection and personal observations on the methods of selecting employees. The study conclude that recruitment and selection largely meets the needs of the Company, as private observations of employees too. Questionnaire which is based on an analysis of respondents' answers, formed the basis for determining whether McDonald's has a fully developed and satisfactory recruitment and selection process and how this process is seen by potential employees and those already working in the Company. The verification of the data shows that a significant proportion of respondents learn about recruitment via Internet. Much of applying by mail, correspondence letter goes down in history. The interview is one of the best method of selections, which have been in contact by respondents. Interview via Internet (through video transmission) is a modern method, for which would agree the respondents. The applications for the position is determined by the wages and social benefits. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject rekrutacja pl
dc.subject selekcja pl
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject dobór pracowników pl
dc.subject potrzeby personalne pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject recruitment pl
dc.subject selection pl
dc.subject human resource management pl
dc.subject survey pl
dc.subject selection of employees pl
dc.subject personnel needs pl
dc.subject company pl
dc.title Rekrutacja i selekcja w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa McDonald's Polska Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Recruitment and selection in human resource management exemplified by McDonald's Polska Sp. z o.o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-06T10:57:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info