Przedmiotem pracy dyplomowej jest analiza wybranych problemów kształtowania marki luksusowej. Omawiane zagadnienia zaprezentowano na przykładzie firm Wojewodzic i Baron działających w branży kaletniczej. Badanie miało na celu analizę obecnego wizerunku firmy oraz przedstawienie przykładowych działań podejmowanych w firmie przez menedżerów. W badaniu uwzględniono zagadnienia: istotę marki luksusowej, elementy wizerunku marki luksusowej, zasady kształtowania wizerunku marki luksusowej Badania obejmowały: analizę desk research, polegało na identyfikacji marek luksusowych z branży kaletniczej i dotyczyło luksusowych damskich torebek badanie bezpośrednie indywidualny wywiad pogłębiony IDI, przeprowadzone w miesiącu październiku i listopadzie 2011 roku, na dwóch wybranych podmiotach zarządzających markami luksusowymi (Wojewodzic i Baron), działających na rynku międzynarodowym. W ramach badania bezpośredniego dokonano analizy wizerunku firm Wojewodzic i Baron jako marek luksusowych. Obie firmy prezentują nabywcy produkt o najwyższym standardzie wykonania, luksusowy, adresowany do tego samego segmentu kobiet ambitnych, niezależnych. W sposób profesjonalny kreują wizerunek marki luksusowej, ale postrzeganie danej marki za luksusową jest bardzo subiektywne, indywidualne i względne. To co dla jednych jest nieosiągalnym marzeniem, dla innych nie stanowi obiektu pożądania, czym innym jest luksus dla osoby bogatej a czym innym dla osoby średnio zamożnej. W wyniku badania stwierdzono, że firma Wojewodzic posiada bardzo dobrze funkcjonujący dział marketingowy i jest firmą bardziej kreatywną i dynamiczną.
The subject of this thesis was to analyse the luxury brand using an example of two leathercraft companies, Baron and Wojewodzic. The research aimed to examine the current image of the companies and present examples of actions taken by managers. The research included the following issues: the essence of the luxury brand, elements of the image of the luxury brand, Principles of shaping the image of the luxury brand The research was conducted using: the desk research analysis, the objective of which was to identify the luxury brands in the leathercraft industry with special attention given to luxury handbags direct research - individual In-Depth Interview (IDI) conducted in October and November 2011with two local manufacturers (Wojewodzic and Baron) operating in international markets. As a result of the research, the image of the luxury brand companies Wojewodzic and Baron was analysed. Both companies offer luxury products of the highest standard of workmanship, addressed to the same group of ambitious and independent women. They promote their merchandise as the luxury brand in a professional manner, but the very idea of the luxury brand is subjective, individual and relative. What for some is an unattainable dream, for others does not constitute an object of desire. The definition of luxury varies depending on how affluent a given individual is. The research found that Wojewodzic company has a well-functioning marketing department and is the more creative and dynamic company.