Budowanie przewagi konkurencyjnej małego przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Kwiecień Zdzisław Transport Specjalistyczny

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Woźniak, Dariusz
dc.contributor.author Kwiecień, Łukasz
dc.date.accessioned 2014-02-09T09:51:23Z
dc.date.available 2014-02-09T09:51:23Z
dc.date.issued 2012-01-18 12:49:23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5387
dc.description.abstract Tematem niniejszej pracy jest „Budowanie przewagi konkurencyjnej małego przedsiębiorstwa na przykładzie przedsiębiorstwa Kwiecień Zdzisław Transport Zarobkowy”. Celem pracy jest przedstawienie sposobu budowania przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw oraz ukazanie jej kluczowej roli w procesie utrzymania pozycji na rynku. Jako przykład posłużyła rodzinna firma Kwiecień Zdzisław Transport Zarobkowy. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy zawiera podstawowe pojęcia związane przedsiębiorstwami i ich funkcjonowaniem. Charakteryzuje pojęcie małych i średnich przedsiębiorstw, jak również zawiera omówienie specyficznego potencjału ekonomicznego małych i średnich przedsiębiorstw, który umożliwia im osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku. Ujmuje zagadnienie rozwoju gospodarczego oraz zawiera umiejscowienie małych i średnich przedsiębiorstw w tym procesie. Ponadto rozdział ten zawiera opis problemów, które hamują lub ograniczają rozwój omawianych firm. Rozdział drugi charakteryzuje proces budowania konkurencyjności firmy. Zostały w nim przedstawione elementy tworzące konkurencyjność, jak również źródła tej konkurencyjności. Ukazane zostały także zasady budowania konkurencyjności, jako czynnika niezbędnego do pozycjonowania firmy na rynku. Rozdział trzeci to charakterystyka omawianego przedsiębiorstwa rodzinnego Kwiecień Zdzisław Transport Zarobkowy, przedstawiając jego historię, formę, jak również przedmiot działalności. W rozdziale tym określono również firmy, które jako przedsiębiorstwa transportowe teoretycznie mogą jej zagrozić konkurencyjnie. Podjęto próbę określenia czynników, które są istotne dla firmy w związku ze specyfiką jej usług i rynku docelowego. Podrozdział zawiera także propozycje działań, które pozwolą na zwiększenie przewagi firmy, a pośrednio na utrzymanie jej pozycji na rynku usług transportowych specjalizowanych. pl
dc.description.abstract The topic of this thesis is Building a competitive advantage of a small company exemplified by Kwiecień Zdzisław Commercial Transportation. The aim of the thesis is to describe a method of building a competitive advantage in small and medium-sized firms, and to show its key role in the process of maintaining the position on the market. Kwiecień Zdzisław Commercial Transportation family firm served as an example here. The thesis consists of three chapters. The first one includes the basis concepts connected with companies and their functioning. It describes the concept of small and medium-sized firms, and also includes the description of a specific economic potential of small and medium-sized firms, which enables them to gain a competitive advantage on the market. It expresses the idea of economic development and also includes the position of small and medium-sized firms in this process. Moreover, this chapter includes a description of problems which hinder or limit the development of such firms. The second chapter characterises the process of building of a firm competitiveness. In this chapter, the elements making up competitiveness and also its sources are discussed. Rules of building of competitiveness as a necessary factor to position a firm on the market are presented here as well. The third chapter is a characteristic of Kwiecień Zdzisław Commercial Transportation family firm in question, presenting its history, structure, and also its scope of business activity. In this chapter, other firms are named which, as transportation firms, theoretically may be its competitors. It has been tried to specify the factors which are crucial to the firm in connection with its service specificity and its target market. The subchapter also includes propositions of actions which will enable to boost the firm advantage, and indirectly to maintain its position on the specialized transportation services market. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject firma rodzinna pl
dc.subject mała firma pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject budowanie konkurencyjności pl
dc.subject rozwój konkurencyjności pl
dc.subject czynniki budowania konkurencyjności pl
dc.subject family firm pl
dc.subject small firm pl
dc.subject competitiveness pl
dc.subject building of competitiveness pl
dc.subject development of competitiveness pl
dc.subject factors of building of competitiveness pl
dc.title Budowanie przewagi konkurencyjnej małego przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Kwiecień Zdzisław Transport Specjalistyczny pl
dc.title.alternative Building up of a competitive advantage exemplified by Zdzisław Kwiecień Specialized Transportation Company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-09T09:18:23Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info