Uwarunkowania procesu wzrostu i rozwoju rodzinnej firmy FAMILIA działającej w branży budowlanej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Dzika-Gawlak, Marta
dc.date.accessioned 2014-02-09T10:37:11Z
dc.date.available 2014-02-09T10:37:11Z
dc.date.issued 2012-05-30 12:17:08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5388
dc.description.abstract Proces wzrostu i rozwoju rodzinnej firmy należącej do sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest szczególnie zależny od elementów występujących w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem i podejmowanych w związku z tym decyzji. Ustalenie kwestii problemowych i czynników tworzących bariery w realizacji zamierzonych celów na współcześnie konkurującym rynku jest niezbędne w odkryciu sposobów służących ich eliminacji. Zastosowanie właściwie opracowanego modelu rozwoju organizacji w zakresie teorii zarządzania pozwala na dokonanie diagnozy rozwoju firmy w danej branży, skupia się wokół rozpoznawania potrzeb nabywców i oferowania im produktów, które będą zaspokajać ich potrzeby w satysfakcjonujący sposób i na warunkach najbardziej dogodnych dla dokonywania zakupu. Główną przesłanką marketingu w punkcie sprzedaży jest zapoznanie klienta z produktem, a następnie utrzymywanie tego kontaktu. Wynika stąd podstawowa zasada marketingu, czyli koncentracja na kliencie. Bowiem to klient jest pierwszym ogniwem, które poprzez wybór oferowanych produktów prowadzi do osiągnięcia zysków w firmie handlowej. Praca charakteryzuje modele rozwoju przedsiębiorstwa zaczerpnięte z teorii zarządzania, stanowiące podstawę do analizy rozwoju firmy funkcjonującej w branży budowlanej, opisuje branżę budowlaną i stojące przed nią dylematy, ukazuje wymiar operacyjny i strategiczny przedsiębiorstwa z sektora MSP. Zagadnienia te zostały przedstawione w oparciu o strategię rozwojową wdrażaną w firmie rodzinnej FAMILIA, zajmującej się sprzedażą materiałów budowlanych, zlokalizowanej w stałym punkcie sprzedaży i biurach obsługi klienta na terenie gminy Biecz w powiecie gorlickim. pl
dc.description.abstract The process of growth and development of a family company belonging to the small and medium-sized enterprise sector is particularly dependent on factors present in the area of enterprise management and decisions made in connection with it. Identification of the problematic issues and factors creating barriers on the way to accomplishing the intended targets on the modern competitive market is essential for discovering ways to eliminate them. Implementation of a properly prepared model of development of an organization in the scope of the management theory enables to make a diagnosis of company development in a given line of business, it focuses on recognizing the needs of purchasers and on offering them products which will satisfy their needs and on the most convenient purchase conditions. The main idea of marketing at the retail outlet is to familiarize the customer with the product and then to maintain this contact. This is so because the customer is the first link, which, through his or her choice of the products offered, leads to making profits in a trading company. The thesis characterizes enterprise development models taken from the management theory which constitute the basis for an analysis of development of a company operating in the construction industry. Also, it describes the construction industry and the dilemmas it faces, it shows the operational and strategic dimension of an enterprise belonging to the SME sector. The issues are presented basing on the development strategy implemented in “FAMILIA” family business – a company which deals in construction materials and is located in a permanent retail outlet and in customer service offices on the territory of Biecz administrative district (Biecz community) within the county of Gorlice (Gorlice district). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject modele rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.subject wzrost przedsiębiorstwa pl
dc.subject branża budowlana pl
dc.subject sektor małych i średnich przedsiębiorstw pl
dc.subject firma handlowa pl
dc.subject obsługa klienta pl
dc.subject firma FAMILIA pl
dc.subject enterprise development models pl
dc.subject enterprise growth pl
dc.subject construction industry pl
dc.subject small and medium-sized enterprise sector (SME) pl
dc.subject trading company pl
dc.subject customer service pl
dc.subject FAMILA company pl
dc.title Uwarunkowania procesu wzrostu i rozwoju rodzinnej firmy FAMILIA działającej w branży budowlanej pl
dc.title.alternative Factors influencing growth and development of “FAMILIA” family business operating in the construction industry pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-09T09:18:07Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info