Strategie rozwoju jako element budowy konkurencyjności firm na świecie i w Polsce -analiza w oparciu o wybrane przykłady

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Honkisz, Małgorzata
dc.contributor.author Kubala Marta
dc.date.accessioned 2014-02-09T23:08:57Z
dc.date.available 2014-02-09T23:08:57Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5419
dc.description.abstract Celem autorki pracy jest ukazanie, jak przedsiębiorstwa tworzą i wykorzystują różne strategie, w tym strategie rozwoju do walki konkurencyjnej oraz wskazanie znaczenia strategii rozwoju dla poprawy konkurencyjności i uzyskania przewagi nad otoczeniem. W pracy przedstawiono analizę problemu na podstawie dostępnej literatury oraz zaprezentowano strategie firm - strategie rozwoju, marki oraz strategiczne aspekty innowacji. Przedstawiono metodę wspomagania wyboru strategii SWOT oraz wyniki badań przeprowadzonych przez Cap Gemini Ernst&Young wśród przedsiębiorców w celu określenia stanu świadomości kadr kierowniczych co do znaczenia strategii dla firmy i częstości ich stosowania. Nakreślono problematykę konkurencji, przewagi konkurencyjnej, strategie konkurencji oraz aspekty umiędzynaradawiania się działalności gospodarczej firm i globalizowania rynku. Przedstawiono liderów globalizacji w ostatnich latach oraz kraje najlepiej postrzegane pod względem międzynarodowej konkurencyjności w oparciu o rankingi znanych instytucji: WEF [World Economic Forum], IMD [International Managment Development]. Zaprezentowano największe korporacje transnarodowe na świecie i kwestię wpływu wielokulturowości przedsiębiorstw na przewagę konkurencyjną w dobie globalizacji oraz omówiono znaczenie integracji gospodarczej na świecie. Przedstawiono konkretne przykłady strategii przedsiębiorstw światowych takich jak: Simens, Nike, Procter&Gamble; a także polskich, jak: Kogeneracja, Grupa Lotos, PZU, Nowy Styl. Odniesiono się także do specyficznych strategii, w których łączą się zysk i altruizm, aspekty ekonomiczne i cele „wyższego rzędu”, czyli tzw. strategie dobroci. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject strategie rozwoju pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject strategiczne aspekty innowacji pl
dc.subject marka pl
dc.subject modele portfelowe pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject globalizacja pl
dc.title Strategie rozwoju jako element budowy konkurencyjności firm na świecie i w Polsce -analiza w oparciu o wybrane przykłady pl
dc.title.alternative Strategies of development as an element of creating companies’ competitiveness in Poland and around the world - analysis based on selected examples en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info