Założenia metodyczne organizowania przedsięwzięć handlowych w systemie franchisingu Drogerie Natura

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wdowiak, Wojciech
dc.contributor.author Spychał Magdalena
dc.date.accessioned 2014-02-09T23:34:18Z
dc.date.available 2014-02-09T23:34:18Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5433
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu ukazanie jednej z metod organizowania nowego przedsiębiorstwa oraz weryfikację jej poprawności na przykładzie Polbita sp. z o.o. i systemu franchisingowego Drogerie Natura. Cel ten jest realizowany z uwzględnieniem następujących hipotez: 1. Zweryfikowana metodyka może stanowić podstawę organizowania nowej firmy; 2. Prawidłowo sporządzona umowa, wraz z jej niezbędnymi załącznikami stanowi podstawę organizacji nowego przedsiębiorstwa na zasadach franchisingu. W pracy przedstawiono istotę zagadnienia począwszy od historii, poprzez wytłumaczenie pojęcia do porównania go z innymi formami przedsiębiorczości oraz podział franchisingu wraz z omówieniem pojęć w oparciu o wybrane kryteria. Opisano charakterystykę uregulowań prawnych związanych z franchisingiem - pakiet franczyzowy oraz umowa franchisingu wraz z przepisem jej przygotowania. Zaprezentowano aspekty organizacyjno – ekonomiczne, m.in. strony współpracy, a wiec franchisedawca, oraz franchisebiorca systemu, ich prawa i obowiązki, wady i zalety wynikające z przystąpienia do systemu oraz występujące rodzaje powiązań pomiędzy stronami. Dodatkowo scharakteryzowano aspekty kosztowe franchisingu oraz przedstawiono metodykę organizacyjna systemu. Przeanalizowano rynek franchisingu w Polsce pod względem liczby dawców i biorców systemu, branży, w których franchising się rozwija, oraz dynamiki wzrostu. Dokonano charakterystyki rynku kosmetyków pielęgnacyjnych oraz rynku drogerii i sklepów perfumeryjnych w Polsce. Przedstawiona została historia powstania sieci franczyzowej, zasady organizacji, oraz wszystkie elementy związane z systemem na podstawie sieci franczyzowej Drogerie Natura firmy Polbita sp. z o.o., jednego z największych dystrybutorów produktów branży kosmetycznej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject franchising w Polsce pl
dc.subject przedsiębiorczość pl
dc.subject pakiet franczyzowy pl
dc.subject umowa franchisingowa pl
dc.subject branża kosmetyczna pl
dc.title Założenia metodyczne organizowania przedsięwzięć handlowych w systemie franchisingu Drogerie Natura pl
dc.title.alternative Methodological assumptions of organizing trade ventures in franchise system - Drogerie Natura case en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info