dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest ukazanie, jak postrzegany jest system ocen przez pracowników banku oraz jego analiza, która wskazuje, że ocenianie jest niezbędnym obszarem w zakresie
zarządzania zasobami ludzkimi. W pracy określona została definicja pojęcia systemu ocen pracownika z wskazaniem miejsca, jakie zajmuje w organizacji. Opisane zostały uwarunkowania systemu ocen oraz fazy i funkcje oceny, a także elementy systemu ocen z podziałem na cele, zasady, przedmiot i podmiot, kryteria oraz częstotliwość oceniania. Przedstawiono możliwości, jakie stwarza powiązanie systemu z polityką personalną firmy.
Zaprezentowano metody i wybrane techniki oceniania, procedurę oceniania, oraz przykładowe arkusze ocen, które przybliżają sposoby przebiegu oceny. Dokonano analizy systemu ocen w banku z ukazaniem zasadniczych zamian, jakie zaszły w systemie oceniania oraz przedstawiono rolę ocen banku i zasady oceniania, które są oparte o procedurę oceniania obowiązującą w banku. |
pl |