Public Relations jako instrument kreowania wizerunku firmy na przykładzie stacji benzynowych BP

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Łyszczarz, Halina
dc.contributor.author Kulpa Anna
dc.date.accessioned 2014-02-10T08:39:50Z
dc.date.available 2014-02-10T08:39:50Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5466
dc.description.abstract Jednym z głównych narzędzi kreowania wizerunku przedsiębiorstwa jest public relations, który jako uczestnik profilowania rynkowego organizacji, ukazuje firmę w świetle jej szczególnych kompetencji, poziomu technologii, cech produktów i usług, stanu badań i rozwoju, identyfikacji pracowników z firmą. Prezentując indywidualny charakter, podmiot gospodarczy definiuje swoją wartość, eksponuje miejsce i pozycję na rynku, a także motywuje pracowników do realizacji wyznaczonych celów i obranej misji. Działania public relations wdrażane są przez kilka lat, lecz rezultaty jego efektów są znaczące z perspektywy kształtowania pozytywnego wizerunku firmy. Celem niniejszej pracy, poświęconej kształtowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa z wykorzystaniem narzędzi public relations, jest ukazanie znaczenia, a wręcz konieczności przeprowadzania takich działań na rynku. W pracy zdefiniowano pojęcie wizerunku przedsiębiorstwa, wymieniono jego rodzaje, wykazano znaczenie pozytywnego image firmy, jak również przedstawiono proces kreowania wizerunku przez firmę. Scharakteryzowano public relations, jego narzędzia i instrumenty, oraz wskazano współczesne kierunki jego rozwoju. Dokonano także próby oceny poszczególnych instrumentów PR. Przedstawiono stacje benzynowe BP w różnych aspektach - powstania i rozwoju firmy, jej profil działalności, rynek zbytu oraz sytuację konkurencyjną. Szczegółowo omówiono formy umów partnerskich, na podstawie których działa badana firma, a także dokonano niezbędnych analiz, obrazujących obecne położenie i kierunek rozwoju przedsiębiorstwa. Zidentyfikowano proces kreowania wizerunku firmy BP, wykazano instrumenty public relations stosowane przez w/w stację benzynową wraz z charakterystyką ich skuteczności oraz dokonano próby oceny doboru poszczególnych narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject wizerunek firmy pl
dc.subject public relations pl
dc.subject instrumenty PR pl
dc.subject kreowanie wizerunku firmy pl
dc.subject promocja pl
dc.title Public Relations jako instrument kreowania wizerunku firmy na przykładzie stacji benzynowych BP pl
dc.title.alternative Public Relations as an instrument for the campany image creation on the basis of BP petrol station en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info