Abstract:
Celem pracy jest pokazanie czym jest system motywacyjny, jakie zyski lub straty może
przynosić firmie. W jaki sposób przyczynia się do rozwoju firmy poprzez wzrost liczby
klientów i wzrost liczby pracowników. Analizę oparto na systemie motywacyjnym firmy Provident Polska S. A. W rozdziale pierwszym przedstawiono teoretyczne podstawy rozwoju firmy, istotę rozwoju, relacje między wzrostem i rozwojem, wymiary w jakich realizuje się
rozwój oraz wybrane koncepcje rozwoju firmy.
W rozdziale drugim przedstawiono definicje motywacji do pracy, oraz przez prezentację
wybranych teorii motywacji pokazano jak zmieniało się podejście do motywacji na przestrzeni lat. Omówiono także role, jakie pełnią motywatory i przedstawiono sposoby motywowania pracowników. Starano się pokazać, jak można wykorzystać system motywacyjny w zarządzaniu organizacją. Zaprezentowano systemy motywacyjne, funkcje i rodzaje wynagrodzeń.
W rozdziale trzecim przedstawiono metodyczne zagadnienia badań. Opisano w nim badaną
firmę, funkcjonujący w niej system motywacyjny i przedstawiono wyniki badań. Porównano
wyniki badań, które przeprowadzone zostały w 2006 roku z wynikami badań z 2008 roku.