Problematyka lojalności klientów w działalności firmy handlowej Alma Market. Studium analityczno-badawcze

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Solak, Adam
dc.contributor.author Pikul Beata
dc.date.accessioned 2014-02-10T21:52:48Z
dc.date.available 2014-02-10T21:52:48Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5502
dc.description.abstract Współczesny handel, zwłaszcza w wykonaniu dużych organizmów, niewiele ma już wspólnego z atmosferą dawnych sklepików. To wielkie, przestronne hale przypominające mini miasteczka, gdzie tłumy anonimowych klientów zapełniają wózki masą towarową. Współczesny handel wielkopowierzchniowy zdążył już nawet wytworzyć swoisty styl życia, przesycony własnymi rytuałami zachowań.Handel, nacechowany najnowszą techniką, przypomina dziś raczej wielkie pole bitwy o klienta. Przedsiębiorstwa handlowe zatrudniają wykwalifikowanych menedżerów, którzy obmyślają strategie działania na najbliższe lata, kreują wizerunek firmy, bacznie obserwują ruchy konkurencji. Wszechobecna reklama i nieustanna promocja stanowią nieodłączne elementy tej strategii. Z działalnością handlu stykamy się praktycznie na każdym kroku. Będąc klientami posiadamy jednak wiedzę tylko powierzchowną. Bardziej interesują nas przeceny, wyprzedaże, promocje. Mechanizmy działania handlowej maszynerii są nam praktycznie obce. A warto je poznać, by zrozumieć sens pracy ludzi, którym przyświeca jeden cel: zrealizować potrzeby klienta. I zrobić to szybko, profesjonalnie i z uśmiechem na ustach. Sprzedawanie nie jest dostarczaniem dóbr za pieniądze, lecz oferowaniem korzyści kupującemu, który w ten sposób zaspokaja swoje potrzeby. Badanie marketingowe przeprowadzone przez autorkę niniejszej pracy , chociaż w minimalnym stopniu ma przynieść odpowiedź, dlaczego kupujemy i co jest czynnikiem powodującym, że sięgamy w wybranym sklepie po ten a nie po inny produkt. W przeprowadzonym studium analityczno – badawczym autorka próbuje udowodnić postawione hipotezy wiązane z zagadnieniem lojalności wobec miejsca zakupu: emocjonalna postawa klienta (akceptacja i zaufanie) w stosunku do danej sieci handlowej; powtarzalność zakupów w placówkach danej sieci handlowej w dłuższym horyzoncie czasu; planowany, a nie przypadkowy ich charakter; świadomy wybór miejsca zakupu, mimo istnienia innych ofert (również ofert konkurencyjnych cenowo). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject firma Alma Market pl
dc.subject sprzedawcy pl
dc.subject typologia klientów pl
dc.subject proces lojalnościowy pl
dc.subject zachowania klientów pl
dc.subject wywieranie wpływu pl
dc.subject manipulacja pl
dc.subject samoobsługa i supermarket pl
dc.title Problematyka lojalności klientów w działalności firmy handlowej Alma Market. Studium analityczno-badawcze pl
dc.title.alternative Problems of loyalty of customers in activities of firm Alma Market en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info