Abstract:
Celem niniejszej pracy jest analiza zastosowań Internetu w działalności reklamowej, a także ustalenie, jak postrzega się reklamę internetową, i czy jest ona skuteczna - szczególnie w odniesieniu do młodych odbiorców. W pracy zaprezentowano tematykę związaną z kształtowaniem się społeczeństwa globalnego, i rolą komunikacji oraz wiedzy i informacji w procesie kształtowania się tego społeczeństwa. Dokonano również charakterystyki współczesnych rodzajów komunikacji. Opisano historię rozwoju Internetu zarówno na świecie, jak i w Polsce, uwzględniając przy tym statystyki wzrostu zainteresowania tym medium. Zwrócono również uwagę na proces komercjalizacji sieci i jego następstwa, a także na rolę Internetu w komunikacji społecznej oraz aspekty społeczne zaistnienia w sieci. Zaprezentowano usługi marketingowe, które mogą być prowadzone za pośrednictwem Internetu. Uwzględniono specyfikę reklam internetowych, dokonano charakterystyki poszczególnych narzędzi wykorzystywanych w reklamie internetowej oraz analizy czynników, które mogą generować wzrost skuteczności reklamy internetowej. Przedstawiono także narzędzia umożliwiające pomiar efektywności tychże reklam. Zaprezentowano analizę wyników badań własnych, prowadzonych wśród studentów drugiego roku informatyki Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University. Wyniki badań pozwoliły na sprawdzenie opinii studentów na temat reklam internetowych wirtualnych sklepów komputerowych. Podjęto również próbę ustalenia, jaka reklama skutecznie zachęci studentów informatyki do odwiedzania tych sklepów i ewentualnie dokonywania w nich zakupów.