dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest ukazanie stosunku pracowników do wprowadzanych
zmian innowacyjnych w organizacji.
Problematyka pracy została zaprezentowana w trzech rozdziałach. W rozdziale
pierwszym przedstawiono istotę wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie. Wyjaśniono
pojęcie i znaczenie zmiany, jej rodzaje, czynniki wywołujące proces zmian, a także modele
i etapy procesu przeprowadzania zmian. Wspomniano również o konsekwencjach i skutkach
wdrażania zmian w przedsiębiorstwie.
W rozdziale drugim scharakteryzowano zmianę innowacyjne jako podstawę sukcesu
przedsiębiorstwa. Przedstawiono genezę i interpretacje tego pojęcia, opisano klasyfikacje
i źródła innowacji. Ponadto ukazano rolę innowacji w rozwoju przedsiębiorstwa oraz
zaprezentowano przedsiębiorstwo innowacyjne i jego modele.
W ostatnim rozdziale ukazano główną barierę we wprowadzaniu innowacji do
przedsiębiorstwa. Opisany został opór wobec tych zmian i jego przyczyny. Przedstawiono
zachowania pracowników w procesie zmian, stres wynikający z dokonywania tych zmian
oraz jego skutki. Podano również sposoby przełamywania oporu i strategie wprowadzania
zmian w przedsiębiorstwie.
W pracy wykorzystano źródła wtórne w postaci publikacji książkowych, czasopism
naukowych, a także stron internetowych. |
pl |