Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako forma uzyskiwania przewagi konkurencyjnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Kądzioła, Magdalena
dc.date.accessioned 2014-02-13T13:00:31Z
dc.date.available 2014-02-13T13:00:31Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5655
dc.description.abstract Definicje społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw miewają zwykle zakres zaskakująco wąski, ograniczają się do wyobrażenia o tym, iż przedsiębiorstwa powinny angażować się w działalność społeczną oraz pomagać innym. Prawda jest jednak nieco inna, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw to pojęcie niezwykle szerokie5którego nie sposób zdefiniować w kilku zdaniach. Jest to pojęcie kompleksowe, odpowiadające za działalność przedsiębiorstw na rozmaitych płaszczyznach swego funkcjonowania, począwszy od zapewnienia sobie odpowiednich dostawców, poprzez etyczne traktowanie pracowników, na działalności na rzecz środowiska skończywszy. Społeczna odpowiedzialność biznesu to także budowanie relacji, zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi konsumentami, akcjonariuszami, partnerami handlowymi, pracownikami. Sama nazwa wskazuje, iż pojęcie to wiąże się z odpowiedzialnością. Odpowiedzialność definiowana jest jako obowiązek moralny lub prawny odpowiadania za swoje lub czyjeś czyny lub przyjęcie na siebie obowiązku zadbania o kogoś lub o coś. Przedsiębiorstwo działając na rynku, chcąc osiągać profity i chcąc przetrwać musi być odpowiedzialne, musi być wrażliwe na potrzeby społeczeństwa i środowiska, w którym funkcjonuje oraz musi dostarczać takie produkty, które będą najpełniej spełniały oczekiwania konsumentów. Celem pracy jest przybliżenie pojęcia Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, rozszerzenie percepcji tego zagadnienia, jak również zwrócenie uwagi na korzyści mogące stać się częścią firm respektujących odpowiedzialne strategie oraz ich wpływ na realizacje długoterminowych celów firmy. Przyjęta hipoteza badawcza zakłada, że respektowanie strategii odpowiedzialnego biznesu podnosi poziom etyczny przedsiębiorstw, a w konsekwencji zwiększa ich efektywność oraz konkurencyjność na rynku zarówno lokalnym, jak i międzynarodowym, czy też globalnym. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject modele CSR pl
dc.subject etyka w zarządzaniu pl
dc.subject kultura organizacyjna pl
dc.subject poziom etyczny przedsiębiorstwa pl
dc.subject korporacja pl
dc.subject McDonald's pl
dc.subject społeczna odpowiedzialność biznesu pl
dc.title Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako forma uzyskiwania przewagi konkurencyjnej pl
dc.title.alternative Corporate social responsibility as a form of gaining competitive advantage en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info