Charakterystyka kształtowania rynkowego wizerunku Banku BPH PBK S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rawski, Krzysztof
dc.contributor.author Waśniowska, Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-02-13T13:18:05Z
dc.date.available 2014-02-13T13:18:05Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5656
dc.description.abstract Na początku lat dziewięćdziesiątych w Polsce w krótkim okresie powstało kilkadziesiąt nowych banków, które drastycznie zmieniły obraz rynku. Zaczęły one oferować nabywcom indywidualnym i instytucjonalnym coraz to bardziej nowoczesne i doskonalsze usługi bankowe. Narastająca konkurencja zaczęła wymuszać stosowanie w bankach reguł marketingu, jako podejścia dającego większą szansę przetrwania i rozwoju na konkurencyjnym rynku. Polegało to przede wszystkim na wprowadzaniu nowych usług bankowych, intensywnym rozwoju sieci placówek, a także w stosowaniu instrumentów promocji, w tym zwłaszcza reklamy. Nie oznaczało to jeszcze pełnego przyjęcia filozofii marketingowej jako nadrzędnego sposobu postępowania na rynku, ale znalazło swój wyraz w stopniowym wprowadzaniu jej elementów, zwłaszcza w sferze instrumentalnej. Ta stopniowa ewolucja marketingowego myślenia, trwa w bankach do chwili obecnej. Wszystkie te zjawiska i procesy w polskiej bankowości podniosły znaczenie niematerialnych składników majątku banku, w tym jego dobrego wizerunku wśród nabywców. W tych burzliwych dla banków czasach okazało się, że zaufanie, jakie mają klienci do banku jest bezcennym atutem w walce konkurencyjnej. Podczas gdy jedne banki upadały, inne zyskiwały coraz większe uznanie nabywców. Upadki banków podważające zaufanie do całego sektora bankowego pokazały, że w tych trudnych chwilach większe znaczenie ma dobry wizerunek wśród nabywców niż wysokość kapitałów własnych. Mechanizmy powstania i zmiany tego wizerunku nie były przedmiotem publicznych dyskusji. Także w środowisku nauki nie powodowały one szczególnego zainteresowania. W pracy za podstawowy cel poznawczy przyjęto identyfikację uwarunkowań, roli i miejsca wizerunku banku wśród jego klientów w strategii marketingowej. Myślą przewodnią pracy jest stwierdzenie, iż wizerunek banku jest jednym z najważniejszych czynników wzrostu jej wartości. Dla tak określonego celu podstawowego sformułowano wiele celów szczegółowych. Wśród nich można wymienić m. in.: precyzyjne zdefiniowanie pojęcia wizerunku na tle istniejącego dorobku naukowego, zdefiniowanie terminu image, określenie obszarów kształtowania wizerunku banku, wskazanie na rolę instrumentów marketingowych w kształtowaniu wizerunku. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject wizerunek banku pl
dc.subject zachowania nabywców pl
dc.subject tożsamość firmy pl
dc.subject marketing pl
dc.subject kształtowanie rynkowego wizerunku pl
dc.subject bank BPH PBK S.A. pl
dc.title Charakterystyka kształtowania rynkowego wizerunku Banku BPH PBK S.A. pl
dc.title.alternative Characteristic of forming of market image based on example of BPH PBK S.A. Bank en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info