dc.description.abstract |
Celem pracy jest analiza zarządzania działalnością banku. Pierwsza część pracy prezentuje teorię dotyczącą celów i strategii banku, jego działalność operacyjną oraz politykę cenową. Natomiast w części praktycznej następuje konfrontacja tejże torii z praktyką stosowaną przez Fortis Bank Polska S.A. Z kolei celem drugoplanowym jest analiza wpływu prowizji i opłat dodatkowych na wynik finansowy netto banku na przykładzie Fortis Bank Polska S.A. w latach 2002 – 2005. Tezy badawcze, wspomagające proces analizy powyższych zagadnień, są następujące: 1. Banki komercyjne, rozpoczynające działalność na terytorium Polski, konkurują z bankami już istniejącymi głównie za pomocą polityki cenowej. 2. Banki komercyjne zmieniając strukturę dochodów, obniżając oprocentowanie kredytów, a zwiększając ceny pozostałych produktów, zwiększają znacząco swoje zyski netto. 3. Klienci banków są wrażliwi na wysokość oprocentowania oferowanych produktów kredytowych, ale mało wrażliwi na wysokość prowizji i opłat dodatkowych proponowanych produktów finansowych. 4. Oprocentowanie produktów kredytowych będzie w przyszłości na coraz nizszym poziomie. Główne zyski banki będą czerpać z prowizji i opłat dodatkowych. |
pl |