Uwarunkowania psychologiczne doboru zawodowego nauczycieli

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Popiół Kinga
dc.date.accessioned 2014-02-15T10:11:31Z
dc.date.available 2014-02-15T10:11:31Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5791
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: „Jakie cechy osobowości zawodowej nauczycieli są najważniejsze w pracy dydaktyczno - wychowawczej.” W pracy, scharakteryzowano główne dziedziny psychologii pracy oraz warunki i proces rozwoju zawodowego jednostki. Przedstawiono formy doboru zawodowego, tj. rekrutację, derekrutację, selekcję oraz wykorzystywane w nich instrumenty, a także rodzaje adaptacji zawodowej pracownika. Opisano cechy osobowości zawodowej nauczyciela, psychologiczne aspekty istotne w jego pracy, tj. kompetencje, etykę pedagogiczną, sprawność organizacyjną itp. oraz rolę, jaką pełni w tym zawodzie doskonalenie zawodowe. Przedstawiono regulacje prawne dotyczące objęcia przez jednostkę pracy na stanowisku nauczyciela, jak również wymagania kwalifikacyjne, niezbędne do uzyskania kolejnych stopni awansu zawodowego. Podjęto próbę zdiagnozowania tych cech osobowości jednostki, które warunkują trafny wybór zawodu . pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject psychologia pracy pl
dc.subject rozwój zawodowy pl
dc.subject nauczyciele pl
dc.subject awans zawodowy pl
dc.title Uwarunkowania psychologiczne doboru zawodowego nauczycieli pl
dc.title.alternative Psychological determinants of professional selection of teachers en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info