dc.description.abstract |
Praca powstała w celu sprawdzenia na ile ogłoszenia reklamowe publikowane w miesięczniku „Poradnik Domowy” spełniają kryteria poprawności reklam prasowych.
Całość pracy zamyka się w pięciu rozdziałach, zawierających omówienie teoretyczne
problematyki oraz prezentację wyników przeprowadzonej analizy opublikowanych reklam a także wniosków wynikających z przeprowadzonych badań. W rozdziale pierwszym została przedstawiona ogólna charakterystyka promocji jako głównego elementu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Przedstawiono istotę, podstawowe cele i funkcje promocji, jak również przedstawiono jej metody i formy oddziaływania. Rozdział drugi poświęcony został reklamie. Przedstawiono w nim jej dokładną definicję, podstawowe funkcje i cele reklamy jak również omówiono jej podstawowe rodzaje z uwzględnieniem różnych kryteriów podziału. W rozdziale trzecim dokładnie scharakteryzowana została reklama prasowa.
Omówiona została jej geneza i istota. Poświęcono również uwagę strukturze ogłoszenia
prasowego a szczególną uwagę zwrócono na zasady poprawności reklamy prasowej.
Rozdział czwarty to ogólna charakterystyka badanego miesięcznika „Poradnik
Domowy” z omówieniem jego tematyki i charakteru. Zwrócono tutaj uwagę na szatę
graficzną pisma i jego kolorystykę.
Ostatni, piąty rozdział to przedstawienie wyników przeprowadzonej analizy zamieszczonych w miesięczniku ogłoszeń prasowych. Poszczególne wyniki analiz pod względem ilości zamieszczonych w periodyku reklam, zakwalifikowania ich do poszczególnych branż, zgodności tych ogłoszeń z kanonem i występowania poszczególnych elementów poprawnej reklamy, zostały przedstawione w formie szczegółowych tabel i obrazowych rysunków. Również kolorystyka ogłoszeń i tematów przyciągających uwagę to wynik przeprowadzonych badań. Na samym końcu pracy umieszczono podsumowanie całej pracy wnioski z przeprowadzonych badań. |
pl |