dc.description.abstract |
Powszechnie i nie bez powodu uważa się, że wprowadzenie do przedsiębiorstwa kompleksowego systemu zarządzania jest jedną z najlepszych inwestycji. Podczas wdrożenia systemu klasy MRP/ERP , które spora liczba krajowych firm ma już za sobą, instalowane są z pompą komputery, światłowody wystają z każdej studzienki, nowoczesne obudowy PC-tów lśnią w kantorkach, często pamiętających początek tego wieku, wśród parku maszynowego, jakiego w swoich zbiorach nie powstydziłoby się niejedno muzeum techniki. Mijają miesiące, płacone są faktury. Nagle kierownictwo zaczyna być niezadowolone. Szeregowi pracownicy zaczynają twierdzić, że nic nie rozumieją ze sposobu działania programu, że jest on absolutnie niedostosowany do ich potrzeb, że trzeba innej logiki, a to całe MRP/ERP to tylko komplikowanie rzeczy prostych. W niniejszej pracy autor stara się przedstawić główne problemy związane z wdrożeniami Zintegrowanych Systemów Zarządzania Przedsiębiorstwem, jakie towarzyszą firmom podejmującym się wdrożenia, oraz przedsiębiorstwu, w który wdrożenie się odbywa. Przedstawia również sposoby rozwiązywania tych problemów na przykładzie gotowych wzorców stworzonych przez firmy konsultingowe oraz producentów systemów. |
pl |