System informatyczny jako narzędzie zarządzania jakością na przykładzie "Zakładu Podzespołów Hydraulicznych" w Stalowej Woli

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Bieńko Bartłomiej
dc.date.accessioned 2014-02-17T09:55:24Z
dc.date.available 2014-02-17T09:55:24Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5861
dc.description.abstract Celem pracy jest zdefiniowanie i wyjaśnienie zagadnienia zarządzania jakością w przedsiębiorstwie oraz ukazanie możliwości zastosowania komputerowych systemów informatycznych do celów zarządzania jakością w firmie. Zapewnienie najwyższej jakości produktom i usługom stało się na świecie koniecznym warunkiem do pozyskania klientów i utrzymania się na rynku. Spełnienie tego warunku wymaga zagwarantowania procesom i przedsięwzięciom podejmowanym i przeprowadzanym w firmach najwyższej jakości. Ważną rolę zaczynają tu odgrywać systemy informatyczne.Coraz więcej polskich firm i przedsiębiorstw zaczyna poważnie traktować jakość oferowanych przez siebie usług i produktów. Wprowadzają różnorakie systemy wspomagające zarządzanie, (takie jak: zintegrowany system komputerowy klasy MRP II, systemy statystycznej kontroli jakości, systemy zarządzania obiegiem dokumentów i inne), ubiegają się o certyfikaty jakości ISO. Powodem tego mogą być wymogi partnerów zagranicznych, chęć stania się konkurencyjnym lub też dalekowzroczna polityka marketingowa. Systemy informatyczne powiązane odpowiednio z systemem jakości prowadzą między innymi do poprawy efektywności przedsiębiorstwa czy skrócenie czasu obsługi klienta. Certyfikaty z rodziny ISO 9000 wymagają ciągłego dokumentowania działań w postaci procedur i utrzymywania dowodów ich funkcjonowania. Dzięki systemom informatycznym jest to łatwiejsze, a wykorzystane odpowiednio bazy danych mogą posłużyć do analizy efektywności i ciągłego doskonalenia systemu jakości. A proces doskonalenia systemu jakości nigdy się nie kończy. Oczekiwania klientów podlegają ciągłej ewolucji. Poziom jakości, który wczoraj oczekiwania te spełniał, dzisiaj może być już niewystarczający. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject systemy jakości pl
dc.subject normy ISO serii 9000 pl
dc.subject systemy informatyczne w zarządzaniu jakością pl
dc.subject Zakład Podzespołów Hydraulicznych pl
dc.subject system zarządzania reklamacjami pl
dc.subject komputerowy system zarządzania jakością pl
dc.title System informatyczny jako narzędzie zarządzania jakością na przykładzie "Zakładu Podzespołów Hydraulicznych" w Stalowej Woli pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info