dc.contributor.advisor |
Jasieński, Michał |
|
dc.contributor.author |
Bieńko Bartłomiej |
|
dc.date.accessioned |
2014-02-17T09:55:24Z |
|
dc.date.available |
2014-02-17T09:55:24Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/5861 |
|
dc.description.abstract |
Celem pracy jest zdefiniowanie i wyjaśnienie zagadnienia zarządzania jakością w przedsiębiorstwie oraz ukazanie możliwości zastosowania komputerowych systemów informatycznych do celów zarządzania jakością w firmie.
Zapewnienie najwyższej jakości produktom i usługom stało się na świecie koniecznym warunkiem do pozyskania klientów i utrzymania się na rynku. Spełnienie tego warunku wymaga zagwarantowania procesom i przedsięwzięciom podejmowanym i przeprowadzanym w firmach najwyższej jakości. Ważną rolę zaczynają tu odgrywać systemy informatyczne.Coraz więcej polskich firm i przedsiębiorstw zaczyna poważnie traktować jakość oferowanych przez siebie usług i produktów. Wprowadzają różnorakie systemy wspomagające zarządzanie, (takie jak: zintegrowany system komputerowy klasy MRP II, systemy statystycznej kontroli jakości, systemy zarządzania obiegiem dokumentów i inne), ubiegają się o certyfikaty jakości ISO. Powodem tego mogą być wymogi partnerów zagranicznych, chęć stania się konkurencyjnym lub też dalekowzroczna polityka marketingowa.
Systemy informatyczne powiązane odpowiednio z systemem jakości prowadzą między innymi do poprawy efektywności przedsiębiorstwa czy skrócenie czasu obsługi klienta. Certyfikaty z rodziny ISO 9000 wymagają ciągłego dokumentowania działań w postaci procedur i utrzymywania dowodów ich funkcjonowania. Dzięki systemom informatycznym jest to łatwiejsze, a wykorzystane odpowiednio bazy danych mogą posłużyć do analizy efektywności i ciągłego doskonalenia systemu jakości. A proces doskonalenia systemu jakości nigdy się nie kończy. Oczekiwania klientów podlegają ciągłej ewolucji. Poziom jakości, który wczoraj oczekiwania te spełniał, dzisiaj może być już niewystarczający. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
zarządzanie jakością |
pl |
dc.subject |
systemy jakości |
pl |
dc.subject |
normy ISO serii 9000 |
pl |
dc.subject |
systemy informatyczne w zarządzaniu jakością |
pl |
dc.subject |
Zakład Podzespołów Hydraulicznych |
pl |
dc.subject |
system zarządzania reklamacjami |
pl |
dc.subject |
komputerowy system zarządzania jakością |
pl |
dc.title |
System informatyczny jako narzędzie zarządzania jakością na przykładzie "Zakładu Podzespołów Hydraulicznych" w Stalowej Woli |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |