Kształtowanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sferze marketingu na przykładzie przedsiębiorstw "Ewa-collection" i "Sofija"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Klepacz, Ernest
dc.date.accessioned 2014-02-17T12:45:14Z
dc.date.available 2014-02-17T12:45:14Z
dc.date.issued 2011-10-21 16:09:04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5884
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza pozycji konkurencyjnej wybranych przedsiębiorstw, pokazanie ich słabych oraz silnych stron, a następnie zaproponowanie odpowiednich działań, których celem jest poprawa ich pozycji konkurencyjnej na rynku. Autor chce pokazać jak marketing wpływa na przewagę konkurencyjną badanych firm oraz czy firmy dobrze ją budują. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów, pierwsze dwa mają charakter teoretyczny, natomiast dwa kolejne empiryczny. Rozdział pierwszy, odpowiada na pytania czym jest przewaga konkurencyjna oraz jak ją oceniać. Ponadto porusza problematykę budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa w świetle 22 niezmiennych praw marketingu. Rozdział drugi, przedstawia narzędzia marketingowe, za pomocą których przedsiębiorstwa mogą budować swoją przewagę konkurencyjną. Opisane narzędzia są elementami marketingu-mix, który składa się z produktu, ceny, dystrybucji, promocji. Ponadto jest to opis rozszerzonego marketingu-mix, który porusza problematykę personelu przedsiębiorstwa, zarządzania procesami i świadectwami materialnymi. Rozdział trzeci zawiera ogólny opis przedsiębiorstwa Ewa Collection oraz Sofija. Opisano: powstanie i rozwój przedsiębiorstw, zakres ich oferty, polityka cenowo dystrybucyjna, oraz stosowane narzędzia i formy promocji. Rozdział czwarty jest rozdziałem mającym na celu pokazanie obecnej pozycji konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw, ocenę działań w zakresie budowania ich pozycji konkurencyjnej oraz propozycji autora, jak dane przedsiębiorstwa powinny budować przewagę konkurencyjną w przyszłości. Do napisania pracy wykorzystano literaturę z zakresu marketingu, zarządzania oraz sporządzono opis przedsiębiorstw Ewa Collection i Sofija na postawie materiałów zgromadzonych w tych firmach. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konkurencyjność przedsiębiorstwa pl
dc.subject budowanie konkurencyjności pl
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.title Kształtowanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sferze marketingu na przykładzie przedsiębiorstw "Ewa-collection" i "Sofija" pl
dc.title.alternative Shaping of a company’s competitive position in the sphere of marketing on the example of enterprises “Ewa-collection” and “Sofija” pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-17T10:22:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info