Akwizycja i konkurencja na rynku ubezpieczeniowym jako problem ekonomiczno - społeczny Studium na przykładzie PZU S.A. w Tarnowie oraz wybranych konkurentów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Solak, Adam
dc.contributor.author Zelek Tomasz
dc.date.accessioned 2014-02-17T20:45:00Z
dc.date.available 2014-02-17T20:45:00Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5912
dc.description.abstract Podstawowym celem działalności PZU S.A. na rynku ubezpieczeniowym jest pozyskiwanie ubezpieczeń za pośrednictwem różnych podmiotów. Świadczenie usług ubezpieczeniowych przez różne podmioty dotyczące sprzedaży produktów firm ubezpieczeniowych nazywamy akwizycją ubezpieczeniową. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie pojęcia jakim jest akwizycji ubezpieczeniowej oraz konkurencji ubezpieczeniowej w walce o klienta. W pracy przedstawiono przesłanki makroekonomiczne rozwoju ubezpieczeń, jego koncentrację oraz charakterystykę i pozycję na rynku głównego ubezpieczyciela w Polsce, jakim jest PZU SA. Opisano istotę i uwarunkowania konkurencji w usługach ubezpieczeniowych, strategię konkurencji w usługach ubezpieczeniowych oraz instrumenty konkurencji, a także przedstawiono charakterystykę głównych konkurentów PZU SA. Przedstawiono cele i istotę akwizycji w pozyskiwaniu klienta oraz sposoby i kanały dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Zaprezentowano charakterystykę agenta ubezpieczeniowego i brokera oraz ich odpowiedzialność względem klienta i zakładu ubezpieczeń. Opisano potrzebę instytucji ubezpieczeń, straty w działalności ubezpieczeniowej oraz korzyści z zawartego ubezpieczenia dla klienta, przedstawicieli PZU oraz konkurencji. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject rynek ubezpieczeniowy pl
dc.subject konkurencja na rynku ubezpieczeń pl
dc.subject usługi ubezpieczeniowe pl
dc.subject akwizycja pl
dc.subject strategie konkurencji pl
dc.title Akwizycja i konkurencja na rynku ubezpieczeniowym jako problem ekonomiczno - społeczny Studium na przykładzie PZU S.A. w Tarnowie oraz wybranych konkurentów pl
dc.title.alternative Canvassing and competition in the field of insurance as social economic problem en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info