Zarządzanie jakością a rozwój pracowników na przykładzie firmy PERS

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Cempa, Beata
dc.date.accessioned 2014-02-18T09:19:37Z
dc.date.available 2014-02-18T09:19:37Z
dc.date.issued 2011-10-12 11:29:18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5928
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy było przedstawienie istoty zarządzania jakością ISO i procesu szkoleń pracowników oraz ocena wpływu wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO na rozwój kompetencji pracowników firmy PERS. Badania zostały przeprowadzone wśród pracowników i kierowników firmy przy wykorzystaniu metody sondażu diagnostycznego i wywiadu bezpośredniego ustrukturyzowanego. Na podstawie badań stwierdzono, iż wdrożenie systemu zarządzania jakością w firmie PERS przyczyniło się do wzrostu kompetencji osób w niej zatrudnionych. Szkolenia prowadzone w ramach systemu zarządzania jakością umożliwiły pracownikom poznanie założeń działania samego systemu oraz funkcjonowania na swoich stanowiskach pracy. Dzięki szkoleniom pracownicy wyposażeni zostali w wiedzę i umiejętności przydatne w codziennej pracy. Lepsze kompetencje kadry pracowniczej przekładają się na lepsze funkcjonowanie organizacji jako całości. pl
dc.description.abstract The main purpose of this work was to present the essence of the ISO quality management and of the process of training employees as well as assess the impact of the implementation of ISO quality management system for competence development of employees at PERS company. The research was conducted among employees and managers of the company using the diagnostic survey and direct structured interview. The results of the empirical research prove that implementation of quality management system in the company contributed to the increase of competence of persons employed in it. Training carried out under a quality management system enabled the employees to know the assumptions of the management system and the functioning of workplaces. By training staff were equipped with the knowledge and skills useful in everyday work. Improved workforce skills translate into better functioning of the organization as a whole. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject normy ISO pl
dc.subject szkolenia pracowników pl
dc.subject doskonalenie zawodowe pl
dc.subject kompetencje pracowników pl
dc.subject quality management pl
dc.subject ISO standards pl
dc.subject employee training pl
dc.subject professional development pl
dc.subject employee competence pl
dc.title Zarządzanie jakością a rozwój pracowników na przykładzie firmy PERS pl
dc.title.alternative The quality management and employee development at PERS company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-17T13:20:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info