Działalność PR firm ubezpieczeniowych na przykładzie PZU S.A. oraz TUiR WARTA S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Rogóż, Bożena
dc.date.accessioned 2014-02-18T11:23:31Z
dc.date.available 2014-02-18T11:23:31Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5948
dc.description.abstract Rozwój firm ubezpieczeniowych na rynku polskim jest szczególnie związany z zachodzącymi zmianami w systemie gospodarczym oraz środowisku polityczno-społecznym. Zmiany w ustawie o działalności ubezpieczeniowej spowodowały szybki rozwój rynku konkurencyjnego. Powstanie nowych towarzystw ubezpieczeniowych, zwiększenie przez nie różnorodności usług sprawiło, że firmy w ostatnich latach zwiększyły między sobą konkurencję w celu pozyskania jak największego grona klientów. Bardzo duże znaczenie zaczęła odgrywać działalność marketingowa, gdyż duża konkurencja na rynku ubezpieczeń wymusza stosowanie bardziej wyrafinowanych narzędzi marketingowych. Stały się one bardzo popularną metodą promocji wizerunku firmy i oferowanych przez nie produktów. Działania marketingowe stały się procesem towarzyszącym działalności ubezpieczeniowej, ponieważ pomagają firmom kontaktować się z otoczeniem. PZU przestaje być monopolistą przy świadczeniu usług ubezpieczeniowych, podobnie TUiR "Warta" nie jest już jedyną firmą obsługującą ubezpieczenia zagraniczne. Dlatego interesujące jest porównanie działalności tychże dwóch firm ubezpieczeniowych na rynku. Analiza ich działań marketingowych pozwoli lepiej rozpoznać potrzeby potencjalnych nabywców. Nowe rozwiązania pozwoliły uzyskać przewagę nad konkurencją, a tym samym wykreować dobry wizerunek firmy. Przedmiotem zainteresowania autorki niniejszej pracy jest porównanie działalności dwóch konkurencyjnych firm ubezpieczeniowych PZU S.A. oraz TUiR "Warty" w zakresie stosowanych narzędzi marketingowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing pl
dc.subject public relations (PR) pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject ubezpieczenia pl
dc.subject promocja firm ubezpieczeniowych pl
dc.subject reklama pl
dc.subject PR w działalności ubezpieczeniowej pl
dc.subject PZU S.A. pl
dc.subject RUiR Warta S.A. pl
dc.title Działalność PR firm ubezpieczeniowych na przykładzie PZU S.A. oraz TUiR WARTA S.A. pl
dc.title.alternative Prosperity of public relations insurance companies on example of PZU S.A. and insurance and reinsurance society WARTA S.A. en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info