Innowacje w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Jaworski, Arkadiusz
dc.date.accessioned 2014-02-18T14:16:52Z
dc.date.available 2014-02-18T14:16:52Z
dc.date.issued 2011-10-04 00:02:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5969
dc.description.abstract Celem pracy jest przede wszystkim ukazanie innowacji jako ważnego czynnika osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku. Teza pracy jest następująca: strategiczne zarządzanie innowacjami umożliwia dynamiczny rozwój przedsiębiorstw, a także warunkuje osiąganie przewagi konkurencyjnej na rynku, co ma miejsce również w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Przykłady firm innowacyjnych dowodzą, iż stosowanie różnych metod pozyskiwania innowacji, a następnie wdrażanie opłacalnych innowacyjnych projektów daje wiele korzyści oraz umożliwia osiąganie przewagi konkurencyjnej na rynku. Stosowanie nowoczesnych metod zarządzania, udoskonalanie lub wprowadzanie innowacyjnych produktów, wdrażanie nowoczesnych technologii wspomaga rozwój firmy. Jednakże warunkiem powodzenia przedsięwzięć innowacyjnych w firmie jest przede wszystkim dokładne i umiejętne ich zaplanowanie, zgodne z określonym kierunkiem strategicznego rozwoju firmy oraz uwzględnienie uwarunkowań otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego organizacji. Dlatego dokonano analizy przykładów firm innowacyjnych działających na polskim rynku, które swój rozwój i przewagę w branży zawdzięczają przede wszystkim wdrożonym innowacjom produktowym, technologicznym i organizacyjnym. Ukazano to na przykładzie firmy Kolastyna działającej na polskim rynku kosmetycznym. Podczas realizacji pracy badawczej przeprowadzono m.in. badania przeglądowe, wśród których ujęto obserwację otoczenia, wywiady grupowe i bezpośrednie. Badania przeglądowe miały na celu zidentyfikowanie prowadzonej polityki innowacyjnej w firmie Kolastyna. W wyniku realizacji badań pierwotnych w firmie Kolastyna zidentyfikowano zachodzące w niej procesy biznesowe, uzyskano dane o zasobach, dane statystyczne, informacje o działalności firmy, a także o planowanych kierunkach jej rozwoju. W wyniku przeprowadzonych badań literaturowych oraz badań firm innowacyjnych udowodniona została teza oraz osiągnięto zakładane cele pracy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject innowacje pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject zarządzanie innowacjami pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject konkurencyjność przedsiębiorstwa pl
dc.subject zarządzanie innowacjami pl
dc.title Innowacje w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw pl
dc.title.alternative Innovations in developing enterprise’s competitive advantage pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-18T10:59:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info