dc.description.abstract |
Celem pracy było przedstawienie teoretycznej i praktycznej roli czynników motywowania, a przede wszystkim roli czynników motywacji pozafinansowej oraz ich wpływu na efekty firmy jaką jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Antidotum” Sp. z o.o. W pracy przedstawiono korzyści płynące z zastosowania jasnych i skutecznych zasad systemu motywacji pozafinansowej. Praca zawiera również analizę wpływu czynników motywacji na jakość pracy, rozwój i zadowolenie nie tylko firmy, ale przede wszystkim poszczególnych osób – pracowników. Aby zrealizować powyższy cel przeprowadzono badania w kwietniu 2011 r. w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej „Antidotum”. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia podstawowe pojęcia związane z motywowaniem, istotę, funkcję oraz techniki. Drugi rozdział skupia uwagę na pozapłacowych środkach motywacji i ich rodzajach. Trzeci rozdział został w całości poświęcony charakterystyce Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Antidotum” jako obszaru badawczego. Przedstawiono jego powstanie i rozwój, a także charakter działania. Czwarty rozdział zawiera informacje na temat problemu pracy, opis grupy badawczej oraz przedstawia wyniki badań i ich analizę. Celem przeprowadzonych badań było pozyskanie informacji o tym, które z czynników motywacji pozafinansowych mają znaczący wpływ na poprawę pracy oraz czy w placówce medycznej jest on znany i stosowany. Liczba ankietowanych pracowników wyniosła 20 osób. Pracownicy placówki medycznej wykazali, że ważnym czynnikiem wpływającym na poziom motywacji jest nie tylko kwestia finansowa, ale również satysfakcja z wykonywanej pracy oraz przyjazne warunki pracy. Wnioski przeprowadzonych badań są zadawalające, gdyż widoczna jest świadomość kierownictwa i wiedza na temat wagi procesów zarządzania zasobami ludzkimi i skutecznej motywacji. Uzyskane wyniki pozwoliły stwierdzić, iż dla pracowników przychodni medycznej oprócz motywacji finansowej ważna jest satysfakcja z pracy, budowanie zaufania ze strony kierownictwa, ich uznania, jak również dobra komunikacja w pracy, partnerskie relacje i dobra atmosfera. |
pl |