Praca jako źródło satysfakcji i rozwoju człowieka na przykładzie grupy zawodowej nauczycieli

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Hamiga Renata
dc.date.accessioned 2014-02-18T14:57:36Z
dc.date.available 2014-02-18T14:57:36Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5980
dc.description.abstract Praca powinna dawać nie tylko pieniądze, ale także satysfakcję. Człowiek powinien kształtować pozytywny stosunek do zawodu, identyfikować się z wybranym zawodem, wiązać z nim osobiste losy i życiowe perspektywy. Tymczasem coraz częściej słyszy się narzekania na to, gdzie się pracuje, co się robi, ile czasu spędzamy w pracy lub z kim musimy pracować. Nieraz praca staje się źródłem przygnębienia, niepokoju, stresu, niezadowolenia, czy nawet chorób somatycznych. Istnieje bowiem wyraźna zależność między sposobem traktowania wykonywanej pracy i jej rezultatami. Pozytywny stosunek do pracy z reguły zapewnia pomyślne jej wyniki. O powodzeniu lub niepowodzeniu zawodowym nauczyciela decyduje wiele czynników: zakres, poziom i charakter wykształcenia, możliwość własnego rozwoju, kontakty z dyrekcją, nauczycielami, uczniami oraz udany start zawodowy. Liczne opracowania dotyczące tych i innych problemów tego zawodu potwierdzają fakt o dalszej pomyślnej pracy. Bez względu jednak na okoliczności (przypadek czy świadomy wybór), które zdecydowały, że młody człowiek podjął pracę w zawodzie nauczycielskim winien pamiętać, że dużo jest czynników kształtujących dobre wychowanie, lecz jeden jest szczególny: doskonałe wychowanie jest dziełem tylko doskonałego wychowawcy.Dlatego przewodnim celem tej pracy poświęconej Nauczycielom jest próba znalezienia odpowiedzi na pytania: Czy praca nauczyciela może dawać satysfakcję zawodową?; Czy poprzez pracę w resorcie oświaty nauczyciel może rozwijać się zawodowo?; Czy wysoki poziom satysfakcji płynącej z wykonywanego zawodu nauczyciela powoduje większe zaangażowanie we własny samorozwój? pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject praca pl
dc.subject praca jako wartość pl
dc.subject rozwój osobowości człowieka pl
dc.subject satysfakcja z pracy pl
dc.subject proces ustawicznego doskonalenia nauczycieli pl
dc.subject plan rozwoju zawodowego pl
dc.subject nauczyciel pl
dc.subject kodeks etyczny zawodu nauczyciela pl
dc.title Praca jako źródło satysfakcji i rozwoju człowieka na przykładzie grupy zawodowej nauczycieli pl
dc.title.alternative Work as a source of a person’s satisfaction and development – based on the example of teachers pl
dc.title.alternative Work as a source of a person’s satisfaction and development – based on the example of teachers en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info