dc.description.abstract |
Na arenie gospodarczej warunki dyktuje rynek, zmuszając przedsiębiorstwa do
podejmowania decyzji mających na celu sprostanie potrzebom i wymaganiom rynku.
Nowoczesne technologie, czas, konkurencja, jakość, klient i wiele innych czynników,
spowodowały, że podjecie decyzji w warunkach niepewności staje się złożonym procesem.
Zarządzanie przedsiębiorstwem na rynku podaży i popytu nie może opierać się na intuicji.
Podejmowane decyzje muszą być oparte na rzetelnej, solidnej i sprawdzonej informacji, która ma podstawowe znaczenie dla procesu decyzyjnego i pozwala zminimalizować ryzyko.
Zebranie informacji to nie wszystko. Aby były one przydatne w zarządzaniu, wymagana
jest umiejętność ich czytania, łączenia i poprawnej interpretacji czyli wyciągnięcia konkretnych i rzeczowych wniosków.
Dlatego też , prawidłowo przeprowadzona analiza finansowa nabiera coraz większego znaczenia, umożliwiając lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów, poprawę wyników działalności przedsiębiorstwa i coraz częściej uważana jest za podstawową funkcję zarządzania.
Zadaniem pracy jest spojrzenie na analizę finansową jak na jedno z narzędzi oceny efektywności przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania do tej
oceny wskaźników. |
pl |