dc.description.abstract |
Celem tego opracowania, jest ukazanie istoty turystyki usportowionej, którą będziemy również zastępować synonimem kwalifikowana, jej walorów i wpływu na organizm człowieka. Przesłaniem jest także przedstawienie roli funkcji, jakie niesie ze sobą turystyka oraz uwidocznienie zalet płynących z plenerowej rekreacji przygodowej czyli aktywnego wypoczynku. W niniejszej pracy zostaną poruszone również kwestie obszarów turystycznych niezbędnych do uprawiania turystyki a także zagadnienia marketingowe z zakresu konkurencyjności, czego punktem odniesienia będzie turystyka usportowiona. Przedstawiona zostanie także analiza SWOT będąca metodą oceny konkurencyjności turystyki usportowionej jako produktu turystycznego Sądecczyzny. Na zakończenie pracy, w celu poznania opinii turystów na temat uprawiania aktywności plenerowej w Regionie Sądeckim zostanie przeprowadzony sondaż w formie ankiety.
W rezultacie stwierdzono, że: czas wolny najchętniej spędzany jest w towarzystwie
znajomych (poprawna hipoteza numer 1). Znaczna większość respondentów deklarowała
miasto, jako miejsce stałego zamieszkania. Wynika więc z tego, że osoby mieszkające
w mieście chętniej podejmują aktywność ruchową, niż te mieszkające na wsi.
Stwierdza się również, że na plenerową aktywność ruchową ankietowani w skali
miesiąca przeznaczają średnio 6-11 godzin (poprawna hipoteza numer 2), a zasadniczy wpływ
na prowadzenie zdrowego stylu życia ma właśnie aktywność fizyczna.
Wyniki badań dowodzą , że najczęściej uprawianą formą turystyki kwalifikowanej są
piesze wycieczki w tereny górskie (poprawna hipoteza numer 3). A najchętniej w plener
respondenci wybierają się w towarzystwie znajomych.
Ponadto z przeprowadzonych badań wynika, iż brak czasu jest dominującą przeszkodą
w podejmowaniu aktywności ruchowej (poprawna hipoteza numer 4). |
pl |