Turystyka usportowiona formą plenerowej rekreacji przygodowej oraz konkurencyjnym produktem turystycznym Sądecczyzny

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Reśko, Dariusz
dc.contributor.author Wieczorek, Paulina
dc.date.accessioned 2014-02-19T10:27:12Z
dc.date.available 2014-02-19T10:27:12Z
dc.date.issued 2011-09-29 21:06:10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6003
dc.description.abstract Celem tego opracowania, jest ukazanie istoty turystyki usportowionej, którą będziemy również zastępować synonimem kwalifikowana, jej walorów i wpływu na organizm człowieka. Przesłaniem jest także przedstawienie roli funkcji, jakie niesie ze sobą turystyka oraz uwidocznienie zalet płynących z plenerowej rekreacji przygodowej czyli aktywnego wypoczynku. W niniejszej pracy zostaną poruszone również kwestie obszarów turystycznych niezbędnych do uprawiania turystyki a także zagadnienia marketingowe z zakresu konkurencyjności, czego punktem odniesienia będzie turystyka usportowiona. Przedstawiona zostanie także analiza SWOT będąca metodą oceny konkurencyjności turystyki usportowionej jako produktu turystycznego Sądecczyzny. Na zakończenie pracy, w celu poznania opinii turystów na temat uprawiania aktywności plenerowej w Regionie Sądeckim zostanie przeprowadzony sondaż w formie ankiety. W rezultacie stwierdzono, że: czas wolny najchętniej spędzany jest w towarzystwie znajomych (poprawna hipoteza numer 1). Znaczna większość respondentów deklarowała miasto, jako miejsce stałego zamieszkania. Wynika więc z tego, że osoby mieszkające w mieście chętniej podejmują aktywność ruchową, niż te mieszkające na wsi. Stwierdza się również, że na plenerową aktywność ruchową ankietowani w skali miesiąca przeznaczają średnio 6-11 godzin (poprawna hipoteza numer 2), a zasadniczy wpływ na prowadzenie zdrowego stylu życia ma właśnie aktywność fizyczna. Wyniki badań dowodzą , że najczęściej uprawianą formą turystyki kwalifikowanej są piesze wycieczki w tereny górskie (poprawna hipoteza numer 3). A najchętniej w plener respondenci wybierają się w towarzystwie znajomych. Ponadto z przeprowadzonych badań wynika, iż brak czasu jest dominującą przeszkodą w podejmowaniu aktywności ruchowej (poprawna hipoteza numer 4). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject turystyka usportowiona pl
dc.subject region pl
dc.subject marketing turystyczny pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject konkurencyjność regionów pl
dc.subject rynek turystyczny pl
dc.subject produkt turystyczny pl
dc.title Turystyka usportowiona formą plenerowej rekreacji przygodowej oraz konkurencyjnym produktem turystycznym Sądecczyzny pl
dc.title.alternative The sport tourism as a form of outdoor adventure recreation and competitive tourism product of Sądecczyzna region pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-19T09:47:23Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info