Abstract:
W dobie tak ogromnej konkurencji, firmy stale walczą o utrzymanie się na rynku. Stale rosnąca konkurencja wymaga od firm ciągłego doskonalenia swoich produktów oraz usług. Firmy zmuszone są do wprowadzania coraz to nowych innowacyjnych sposobów zarządzania w celu przyciągnięcia klientów oraz utrzymania przy sobie stałych. W sektorze bankowym możemy zaobserwować ciągłe tworzenie się coraz to nowych banków, które swą atrakcyjnością przyciągają klientów, przez co inne banki tracą swych klientów. Dlatego też największe banki W Polsce wiążą duże nadzieje z rozwojem nowych kanałów komunikacji z klientami, co pozwala na poszerzenie oferty produktowej a zarazem stworzenie mu różnorodnej, elastycznej i indywidualnej oferty. 4Celem pracy jest prezentacja koncepcji Corporate Social Responsibility, z uwzględnieniem jej wpływu na działalność firmy, wizerunek społeczny oraz cele strategiczne. Hipoteza badawcza zakłada, że stosowanie strategii odpowiedzialnego społecznie biznesu wpływa na budowanie dobrych relacji z kapitałem psychospołecznym organizacji, co w konsekwencji zwiększa efektywność i konkurencyjność firmy. Weryfikacja założonej hipotezy badawczej została dokonana poprzez analizę literatury, studiów przypadków oraz wpływ strategii biznesu społecznie odpowiedzialnego na funkcjonowanie firmy BPH S.A.