Wpływ marki na wybrane etapy zachowania nabywców na rynku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Janik Jakub
dc.date.accessioned 2014-02-20T13:36:00Z
dc.date.available 2014-02-20T13:36:00Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6092
dc.description.abstract Silna marka to obecnie jeden z głównych celów wielu menedżerów. Ciągle aktualne i otwarte pozostaje jednak pytanie o to, które marki możemy nazwać mianem silnych. Najczęściej jako marki silne rozumiane są marki, które chętnie kupowane są przez wielu nabywców oraz takie, które oferują więcej niż potrafi dać przeciętna marka . Im marka jest bardziej znana tym firma mocniej wyróżnia się na tle konkurencji. Wobec ciągłego wzrostu liczby marek dostępnych na rynku, nabywca coraz częściej zmuszony jest do upraszczania strategii swojego postępowania. Wydłużony proces decyzyjny zachodzi, gdy nabywca nie posiada doświadczeń związanych z jej użytkowaniem, nie dysponuje na jej temat niezbędnymi informacjami, a to wszystko sprawia, że nie ma konkretnych kryteriów oceny czy też ukierunkowanych oczekiwań w stosunku do niej. Sytuacją, w której główną rolę odgrywa stopień znajomości marki, jest sytuacja, gdy nabywca zna markę danego produktu, ma doświadczenie i ustalone kryteria oceny. W tym przypadku istotną rolę w czynieniu jego zachowania na rynku łatwiejszym i krótszym spełnia lojalność wobec konkretnej marki, jej dobra znajomość bądź też doświadczenia związane z jej użytkowaniem. W świetle badań, które pokazują, że wśród nabywców coraz częściej obserwuje się tendencję do upraszczania i skracania procesu decyzyjnego, tylko właściciele silnych, znanych marek, które posiadają grono lojalnych nabywców, są w stanie skutecznie konkurować na rynku. Celem badań zrealizowanego przez autora niniejszej pracy było sprawdzenie czy za pomocą silnej i znanej marki, posiadającej lojalnych nabywców, można wpływać na takie etapy ich zachowania na rynku jak: odczucie potrzeby, poszukiwanie informacji, ocena wariantów wyboru, wrażenia i oceny pozakupowe, oraz przyczyniać się upraszczania i skracania tego procesu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marka pl
dc.subject tożsamość marki pl
dc.subject lojalność wobec marki pl
dc.subject zachowania nabywców pl
dc.subject kształtowanie potrzeb pl
dc.subject rynek i jego struktura pl
dc.subject pozycja marki na rynku pl
dc.title Wpływ marki na wybrane etapy zachowania nabywców na rynku pl
dc.title.alternative The influence of a brand on the particular stages of clients’ behaviour on the market en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info