Proces zarządzania rozwojem w małych i średnich przedsiębiorstwach (MSP) na przykładzie firmy Carinet

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Wojtaszek, Ewelina
dc.date.accessioned 2014-02-20T14:19:36Z
dc.date.available 2014-02-20T14:19:36Z
dc.date.issued 2011-09-21 10:20:34
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6098
dc.description.abstract Celem pracy jest próba analizy i oceny procesu zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa jako kluczowego czynnika, umożliwiającego osiągnięcie sukcesu organizacji z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Zagadnienie procesu rozwoju firmy zostało zaprezentowane w niniejszej pracy od strony teoretycznej, uwzględniając literaturę przedmiotu oraz inne materiały pomocnicze, jak również zaprezentowano problematykę przedmiotu od strony praktycznej, koncentrując rozważania na przykładzie przedsiębiorstwa handlowo-usługowego Carinet z Tarnowa. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym rozdziale została omówiona istota procesu zarządzania rozwojem oraz główne bariery rozwojowe przedsiębiorstw z sektora MSP. Rozdział drugi koncentruje się na sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W rozdziale tym, przedstawiono także kryteria podziału na małe i średnie firmy funkcjonujące w badanym sektorze, jak również scharakteryzowano rodzaje małych przedsiębiorstw i opisano ich znaczenie dla gospodarki. Trzeci rozdział poświęcony został zagadnieniom metodologicznym. Kolejny rozdział koncentruje się ściśle na badanym podmiocie pracy, którym jest firma Carinet – Janusz Wydrzyński z Tarnowa. Opisano tutaj historię analizowanej firmy, zaprezentowano jej cele, misję i określono przedmiot działalności. Zaprezentowano także strategiczne długookresowe plany dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, przy uwzględnieniu obecnego potencjału firmy. W rozdziale tym dokonano także analizy otoczenia, w którym funkcjonuje badana firma, jak również scharakteryzowano jej zasoby. Ponadto przedstawiono dwie drogi dalszego efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa na rynku oraz dokonano analizy finansowej firmy Carinet. Ostatni z rozdziałów przedstawia metody i techniki stosowane w analizowanym przedsiębiorstwie w celu efektywnego zarządzania rozwojem. Dokonano diagnozy potencjału wzrostowego firmy według kombinacji przedsiębiorca-organizacja-strategia (POS). Ponadto przeprowadzono analizę otoczenia przedsiębiorstwa oraz ukazano mocne i słabe strony organizacji przy wykorzystaniu metody SWOT. W tym rozdziale opisano również działania jakie podejmowane są w obiekcie badań, w kontekście dalszego rozwoju. Zaproponowano nowe rozwiązania i usprawnienie funkcjonowania analizowanej firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject sektor MSP pl
dc.subject efektywność kierowania pl
dc.subject diagnozy POS pl
dc.title Proces zarządzania rozwojem w małych i średnich przedsiębiorstwach (MSP) na przykładzie firmy Carinet pl
dc.title.alternative Process of development management in the small and medium sized enterprises (SMEs) based on the example Carinet pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-20T12:30:50Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info