Promocja w organizacjach non-profit na przykładzie Gminnej Biblioteki Publicznej w Podegrodziu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Bienias, Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-02-20T15:13:05Z
dc.date.available 2014-02-20T15:13:05Z
dc.date.issued 2011-09-16 18:19:57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6113
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy magisterskiej było przedstawienie istoty promocji jako elementu marketingu-mix w organizacjach non-profit oraz ocena działań promocyjnych na przykładzie Gminnej Biblioteki Publicznej w Podegrodziu. Informacje jakie wykorzystano pochodziły ze źródeł wtórnych oraz pierwotnych. Dla pozyskania danych pierwotnych zastosowano metodę ankietowania (próba zbadana wyniosła 166 uczniów szkół podstawowych z gminy Podegrodzie) oraz wywiadu ustrukturyzowanego. Dzięki badaniom zweryfikowano pięć hipotez badawczych. Potwierdzono skuteczność promocji w zakresie rozpoznawalności biblioteki. Stwierdzono, że aktywność w obszarze działań promocyjnych wpływa na wizerunek placówki oraz na postrzeganie jakości świadczonych usług. Częściowo przyjęto hipotezę, że elementy promocji wykorzystywane przez bibliotekę pozwalają na skuteczne dotarcie ze swoją ofertą do jednej z najistotniejszej grupy jaką stanowią uczniowie szkół podstawowych. Nie potwierdzono natomiast skuteczności promocji w zwiększeniu liczby użytkowników. Stwierdzono, że do najskuteczniejszych narzędzi promocji biblioteki w odniesieniu do rozważanej grupy docelowej należą: sprzedaż osobista oraz public relations. Relatywnie niską skuteczność wykazują takie narzędzia jak reklama i marketing bezpośredni. Charakter doboru i wielkość próby zbadanej dają możliwość generalizowania wniosków w odniesieniu do bibliotek gminnych i grupy docelowej jaką są uczniowie szkół podstawowych. pl
dc.description.abstract The purpose of the present Master's thesis is to show the matter of promotion as the element of the marketing mix in the non-profit organizations and to assess the promotional actions on the example of the Communal Public Library in Podegrodzie. The information utilised in this dissertation has been acquired from primary and secondary sources. To obtain the primary source materials two distinct methods were implemented: the questionnaire method carried out among 166 pupils from the primary schools in the area of Podegrodzie and direct interview structured according to the questionnaire. Thanks to the study, five research hypotheses were tested. The effectiveness of promotion in regard to recognisability of library was confirmed. It was stated that the active introduction of promotional actions influences on the image of the institution and the perception of the services provided by this institution. It was also partly proved that some advertising strategies utilized by the library reached the most essential target group, i.e. pupils of the primary schools. However, the effectiveness of the promotion in relation to increasing the number of users was not confirmed. It was proved that personal selling and public relations are the most efficient methods of promotion in relation to the target group. Advertising and direct marketing show relatively low efficiency. The character of the selected test group and its size allow to form generalized conclusions in respect to the communal libraries and the target group that includes the pupils of the primary schools. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject organizacja non-profit pl
dc.subject promocja pl
dc.subject reklama pl
dc.subject public relations pl
dc.subject marketing bezpośredni pl
dc.subject promocja biblioteczna pl
dc.subject non-profit organization pl
dc.subject promotion pl
dc.subject advertising pl
dc.subject direct marketing pl
dc.subject library promotion pl
dc.title Promocja w organizacjach non-profit na przykładzie Gminnej Biblioteki Publicznej w Podegrodziu pl
dc.title.alternative Promotion of non-profit organizations on the example of the Communal Public Library in Podegrodzie pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-20T15:00:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info