Pozafinansowe determinanty kształtowania motywacji

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sapeta, Tomasz
dc.contributor.author Świder Angelina
dc.date.accessioned 2014-02-20T22:44:24Z
dc.date.available 2014-02-20T22:44:24Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6126
dc.description.abstract Na rynkowy sukces organizacji funkcjonującej w XXI wieku składa się szereg czynników – między innymi aktualna sytuacja gospodarcza oraz popytna oferowane: produkt czy usługę. Jednym z fundamentów zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku jest zaangażowanie w pracę zatrudnionych w niej osób. Najwyższą wagę ma ich kreatywność, poświęcenie i efektywność pracy. Jednak, aby posiadać zespół wykwalifikowanych pracowników, należy stworzyć optymalny system motywacyjny, który będzie dopasowany do indywidualnych cech poszczególnych osób i specyfiki firmy. Motywowanie ludzi do optymalnie wydajnej pracy, a także zwiększanie satysfakcji z faktu jej wykonywania i podnoszenie poziomu zaangażowania personelu to najważniejsze zadania i problemy stojące przed organizacjami ery postindustrialnej. Badania naukowe poświęcone procesom rekrutacji, selekcji i szkoleniom pracowników oraz odpowiednia jakość kadry kierowniczej przyczyniają się do powstawania istotnych zmian w otoczeniu wewnętrznym organizacji. Natomiast teorie i badania psychologiczne odnoszące się do zjawisk motywowania do pracy, angażowania się w pracę i zabiegania o sukces organizacji uczyniły pracę bardziej satysfakcjonującą i ważną w życiu ludzi. Najczęściej stosowanymi „motywatorami” materialnymi, poza atrakcyjnym wynagrodzeniem, są na przykład nagrody, premie, dofinansowanie kształcenia, wypoczynku czy rekreacji, opłacana przez pracodawcę prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, możliwość korzystania z samochodu służbowego, wykupione przez firmę miejsce parkingowe itp. Jednakże motywacja materialna, poza tym, że może generować dodatkowe koszty dla pracodawcy, jest skuteczna tylko do pewnego momentu. W związku z tym nie powinna stanowić jedynego elementu systemu motywacyjnego. Organizacje stosują też cały wachlarz „motywatorów” pozafinansowych, które można wykorzystać w organizacji nie generując dodatkowych kosztów. Metody te zapewniają lojalność i zaangażowanie pracowników. Do najpopularniejszych należy dobra atmosfera w pracy, dobre relacje z przełożonymi, pochwały, szacunek, wyrażanie uznania, udział w zarządzaniu firmą czy możliwość awansu. Niniejsza praca została poświęcona właśnie tym motywatorom pozapłacowym. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject modele motywacji pl
dc.subject style przywództwa pl
dc.subject planowanie ścieżki kariery zawodowej pl
dc.subject rozwój kapitału ludzkiego pl
dc.subject oceny pracownicze pl
dc.subject systemy motywacyjne pl
dc.title Pozafinansowe determinanty kształtowania motywacji pl
dc.title.alternative Extrafinancial determinants of forming of motivations en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info