dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy było zaprojektowanie i implementacja gry arkadowej „Sky Warrior” na telefonie komórkowym firmy Motorola. Z wielu środowisk programowania na tak małe urządzenia została wybrana Java Micro Edition (JavaME), ze względu na duże wsparcie tego środowiska dla wielu modeli telefonów, jak również dlatego, że jest to ciągle najbardziej popularne środowisko do pisania aplikacji dla urządzeń mobilnych. Wszelkie przykłady oraz opisy przedstawione w tej pracy będą dotyczyły właśnie tej platformy. Niniejsza gra została stworzona przy użyciu konfiguracji CLDC 1.1 oraz profilu MIDP 2.0. W związku z tym, będzie można ją uruchamiać tylko na urządzeniach spełniających powyższe wymagania. Prezentowana gra to tzw. „shooter”, który jest typowym przedstawicielem gier arkadowych z przewijanym ekranem. Historia gier tego typu sięga lat 80-tych i choć wśród gier wideo są to produkcje na dzień dzisiejszy niszowe, to na telefonach komórkowych przeżywają swój prawdziwy rozkwit. Charakteryzują się one dużą dozą akcji, w której największy nacisk został położony na strzelanie oraz uproszczenie innych elementów rozgrywki. W grach tego typu pod koniec każdego etapu mamy do pokonania bossa. Wybór na grę arkadową padł ze względu na wciąż rosnącą popularność takich produkcji, jak również stosunkową łatwość wyodrębnienia w takich grach poszczególnych etapów produkcji gier mobilnych. W grze zostały zaimplementowane dwie wersje językowe do wyboru przez gracza: angielska oraz polska. |
pl |