Wpływ pochodzenia marki na decyzje zakupowe konsumentów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Płowiecki, Radosław
dc.date.accessioned 2014-02-23T08:25:00Z
dc.date.available 2014-02-23T08:25:00Z
dc.date.issued 2011-09-12 08:24:16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6150
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu przybliżenie tematyki marki, od strony przedsiębiorstwa, oferującego swoje produkty i usługi oraz od strony konsumenta, dokonującego zakupów na rynku. Jak wiadomo bowiem, istotą współczesnego marketingu jest przyjęcie za punkt wyjścia podejmowanych działań konsumenta wraz z jego rozbudowanym i skomplikowanym systemem potrzeb. Warto przy tym pamiętać, iż poszczególne grupy konsumentów oczekują od produktu czy usługi oraz ich marki innych korzyści. Celem pracy jest ukazanie wpływu pochodzenia marki na decyzje zakupowe konsumentów. Praca składa się z dwóch rozdziałów teoretycznych oraz jednego praktycznego. Rozdział pierwszy przybliża problematykę marki od podstaw. Autor omawia tu fundamentalne zagadnienia, takie jak definicja, geneza, funkcje decyzje dotyczące kreacji i promocji marki. Szczególny nacisk położono na funkcje marki, które ze względów marketingowych wydają się szczególnie ważne na tle całej pracy. W drugim rozdziale omówiono współcześnie bardzo istotne zagadnienia dotyczące wpływów postępowania konsumentów na ryku na poszczególne elementy działalności marketingowej przedsiębiorstw. Wykazano tu kluczowe znaczenie myślenia w kategoriach klienta, dokonano typologii jego decyzji zakupowych oraz omówiono wykorzystanie elementów marketingu mix w kreowaniu potrzeb zakupowych konsumenta. Rozdział trzeci jest rozdziałem empirycznym, który ma wykazać znaczenie pochodzenia marki w decyzjach zakupowych konsumentów. W badaniach zastosowano metodę badań ilościowych, techniką, której stała się ankieta. Respondentami była grupa 100 losowo wybranych osób, klientów jednego z tarnowskich hipermarketów. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka pl
dc.subject strategia marki pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject promocja pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject decyzje konsumenckie pl
dc.subject konsument pl
dc.title Wpływ pochodzenia marki na decyzje zakupowe konsumentów pl
dc.title.alternative The influence of a brand origin on the consumer buying decisions pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-22T12:22:02Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info