Rozwój kapitału ludzkiego i jego wynagradzanie jako składowe systemu motywowania

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sapeta, Tomasz
dc.contributor.author Czop Jolanta
dc.date.accessioned 2014-02-24T10:11:12Z
dc.date.available 2014-02-24T10:11:12Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6235
dc.description.abstract Motywowanie pracowników w każdym przedsiębiorstwie jest złożonym i wieloaspektowym procesem. Wynika to z faktu, że pracownicy oprócz swoich kwalifikacji i umiejętności wnoszą do firmy również system wartości, postawy i oczekiwania zawiązane z pracą. W dzisiejszych czasach od pracowników oczekuje się szybkiej i pozytywnej reakcji na zachodzące zmiany, ale też wykazywaniem się osiągnięciami. Jak wiadomo dzisiejsi pracownicy nie są już biernymi uczestnikami procesu pracy, oni również stawiają swoim pracodawcom wymagania. Dlatego tez proces motywowania wymaga w każdym przedsiębiorstwie stworzenia takiego systemu motywowania, który jest spójny logicznie i zawiera zarówno instrumenty finansowe, jak i poza finansowe. Do tych pierwszych zaliczamy wynagrodzenie, do drugich takie elementy jak: rozwój pracowników poprzez szkolenia, ocenianie ich czy awans. W ostatnich latach firmy kładą coraz większy nacisk na rozwój i szkolenia pracowników. Zdają sobie sprawę, że jest to najważniejsza funkcja systemu zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, dlatego też wzrost rangi szkoleń wynika z faktu, że wiedza i umiejętności pracowników zaczynają być postrzegane jako czynniki sukcesu firmy na rynku. Firmy mają świadomość, że w obecnych czasach pracowników należy traktować nie tylko jako koszt, ale jako istotny element rozwoju firmy i dlatego należy inwestować w ich rozwój. Celem niniejszej pracy jest analiza systemu motywowania na przykładzie salonów „Orange” PTK Centertel w Nowym Sączu. Zakłada się, że system motywowania, zarówno materialny jak i nie materialny w badanej firmie przynosi zadowolenie sprzedawców. Każdy ze sprzedawców na wstępie swojej pracy przechodzi etap szkoleń, które decydują o jego zatrudnieniu. Ponadto przez cały czas pracownicy PTK Centertel odbywają różnego rodzaju szkolenia: ofertowe, z technik sprzedaży itp. Na podstawę wynagrodzenia sprzedawców oprócz stałej formy wynagradzania ma również ilość sporządzonych umów, aktywacja dodatkowych usług dla klientów, co wpływa na wysokość prowizji. Dodatkowym składnikiem wynagrodzenia jest również premia, która zależy od zaliczonej pozytywnie kontroli przez audytora. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject systemy motywacyjne pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject szkolenie i awans pl
dc.subject wynagrodzenie pl
dc.subject proces tworzeenia systemu wynagrodzeń pl
dc.subject firma PTK Centertel pl
dc.title Rozwój kapitału ludzkiego i jego wynagradzanie jako składowe systemu motywowania pl
dc.title.alternative Human resources development and it’s remuneration as the elements of the motivation system en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info