Marketing jako siła napędowa rozwoju polskiego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej "Poczta Polska" w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Miś, Alicja
dc.contributor.author Kolczok Tomasz
dc.date.accessioned 2014-02-24T11:01:48Z
dc.date.available 2014-02-24T11:01:48Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6245
dc.description.abstract Poczta Polska od początku swojego istnienia podlegała ciągłym zmianom. Te najbardziej znaczące, można było zaobserwować w latach dziewięćdziesiątych, kiedy to instytucja ta stała się państwowym przedsiębiorstwem użyteczności publicznej. Zgodnie z Ustawą o Łączności z 1990 roku oraz z Ustawą o PPUP Poczta Polska z 1997 roku na Pocztę Polską nałożony został obowiązek świadczenia usług pocztowych o charakterze powszechnym, co wiązało się z utrzymywaniem szeregu placówek na terenie całego kraju. Spełnienie tego obowiązku przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej rentowności firmy okazało się działaniem nie łatwym, tym bardziej, że na rynku usług pocztowych Poczta Polska nie figuruje jako monopolista, wręcz przeciwnie, z roku na roku pojawia się coraz większa ilość konkurentów, oferujących podobny wachlarz usług. Utrzymywanie wysokiej jakości świadczonych usług oraz rozpoznawalność marki to za mało, aby zapewnić firmie efektywność oraz ugruntować pozycję wśród konkurentów. Polska Poczta musiała więc podjąć odpowiednie działania marketingowe, które umożliwiłyby nie tylko kreowanie korzystnego wizerunku firmy ale także doprowadziłyby do zwiększenie atrakcyjności oferowanych usług, utrzymania obecnych klientów oraz co ważniejsze do pozyskania nowych. Celem pracy jest zbadanie efektywności oraz skuteczności działań marketingowych podejmowanych przez instytucję, o tak olbrzymim zasięgu, która obecnie świadczy nie tylko usługi pocztowe, ale także bankowe, ubezpieczeniowe, pieniężne oraz częściowo również telekomunikacyjne. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing pl
dc.subject strategie marketingowe pl
dc.subject Rejonowy Urząd Pocztowy w Nowym Sączu pl
dc.subject struktura zatrudnienia pl
dc.subject oferta handlowa pl
dc.subject usługi pocztowe pl
dc.subject konkurencja pl
dc.title Marketing jako siła napędowa rozwoju polskiego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej "Poczta Polska" w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative Marketing as a motive power of development of the Polish public utility on the example of “Poczta Polska” in Nowy Sącz pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info