System motywacji pracowników na przykładzie firmy "Biuro Market"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Miś, Alicja
dc.contributor.author Słaba Martyna
dc.date.accessioned 2014-02-25T08:54:54Z
dc.date.available 2014-02-25T08:54:54Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6300
dc.description.abstract Silna pozycja, sukcesy firmy na rynku, wysokie zyski są zazwyczaj zasługą pracowników, którzy dokładają wszelkich starań, aby spełniać zamierzone cele zarówno swoje jak i pracodawcy. Ciągle słyszy się o tym, jak ważna jest motywacja pracowników będąca siłą napędową do odnoszenia sukcesów. Współcześni menedżerowie znają zasadę, iż pracownik zadowolony to dobry pracownik. Ważne staje się, aby pracownik identyfikował się z celami firmy, jak też czuł się doceniany. Ma to wpływ na jego zaangażowanie w wykonywana pracę. Ponadto, dobrze zmotywowany pracownik jest niechętny do odejścia z firmy tym samym zmniejsza się rotacja pracowników oraz koszty związane z przyjściem nowych. System motywacji pracowników stanowi istotny element dla funkcjonowania całej organizacji, bowiem ma wpływ na zaangażowanie w wykonywanie zadań i spełnia celów firmy. Zjawiska motywacji można się doszukiwać w odległych dla nas czasach bowiem, już w czasach średniowiecza rycerze wiedzieli, iż za ich odwagę, siłę i poświęcenie w boju będą mogli liczyć na uznanie wodzów. Nierzadko, najwaleczniejszy z wojowników otrzymywał ziemię, chwałę czy nawet uznanie w oczach samego króla. Często najlepsi z wojowników stawali na czele oddziałów stając się wodzami. Można zatem dopatrywać się w tym motywacji, która towarzyszyła już średniowiecznym rycerzom. Różnorodność czynników systemu motywacji jest ogromna i odrębna dla każdego przedsiębiorstwa. Kierownicy próbują zmotywować swoich podwładnych głównie za pomocą środków finansowych jednak nie zawsze jest to wystarczające. Menedżerowie na zasadzie prób i błędów starają się stworzyć odpowiedni układ motywatorów. Wśród stosowanych czynników można wymienić: premie, pochwały, szkolenia, awanse, uznanie pracodawcy i kolegów bądź też nagrody rzeczowe, pieniężne. Często zdarza się jednak, że próby motywacji mają odwrotny skutek niż pożądany. Jednak mimo to, menedżerowie ciągle dążą do stworzenia optymalnego rozwiązania mającego na celu udoskonalenie relacji pracodawca – pracownik. Dążą do stworzenia takiego systemu motywacyjnego, aby był korzystny dla obu stron. Nasuwa się jednak pytanie czy istnieje złoty środek będący rozwiązaniem optymalnym zarówno dla pracodawcy i pracownika oraz co należy zrobić, aby nie otrzymać odwrotnego do zamierzonego skutku.? Celem pracy jest rozpoznanie oraz analiza systemu motywacji w wybranym przedsiębiorstwie. Część opisowa zawiera charakterystykę firmy oraz opis systemu motywacji wraz z analizą, natomiast część empiryczna przedstawia wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w firmie Biuro Market branży biurowo – papierniczej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject koncepcje ZZL pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject teorie motywacji pl
dc.subject struktura systemu motywacyjnego pl
dc.subject płace pl
dc.subject pozafinansowe czynniki motywacji pl
dc.title System motywacji pracowników na przykładzie firmy "Biuro Market" pl
dc.title.alternative Motivational system in "Biuro Market" company en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info